Askergolf Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Er det noen som kan reglene for felger og dekk generelt og hva som er lovlig å sette på en Golf3? Siter VW Golf 3 GTI 16v Volvo 740 TIC Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Du kan øke felgdimensjon med 2 tommer over det som står i vognkort. Rulleomkrets må vere +/- 5% i forrhold til original. Dekk/felg kan ikke stikke utenfor skjermer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Originally posted by antheus Du kan øke felgdimensjon med 2 tommer over det som står i vognkort. Rulleomkrets må vere +/- 5% i forrhold til original. Dekk/felg kan ikke stikke utenfor skjermer. Kan øke felgdiameter så mye du vil, så lenge du holder deg innen for +/- 5% på rulleomkrets. Dekk/felger skal ikke berøre karrosseri/hjuloppheng ved fullt fjærings- og eller styringsutslag. Ingen del av bilen skal berøre bakken ved punktering. I forskriften står det at slitebanene på dekket skal dekkes. Biltilsynet praktiserer dette som om hele dekket skal innenfor skjermen. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 hvordan er det med "lik bremseeffekt på samme aksling.." - tenker da ¨på det med og bruke 2 forskjellige dekk merker på samme akslingen... dvs hf NOKIAN vf Continental... (eksempel) Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Man skal ha samme mønster på samme aksling. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 okay :) Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 på Golf III er jo orginal ET35, kna jeg få godkjent felger med ET 25 på bilen om det finnes TuV papirer på dette? eller finnes ikke det? og visst det bare finnes papirer med ET35 og jeg forandrer dette da til ET25 med kulehode og rette tast, skjøner eller vet da de på biltilsynet at dette er på viddene og at jeg blir gjennomskua på 2 sec....? mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by Golf 3 GTD Special på Golf III er jo orginal ET35, kna jeg få godkjent felger med ET 25 på bilen om det finnes TuV papirer på dette? eller finnes ikke det? og visst det bare finnes papirer med ET35 og jeg forandrer dette da til ET25 med kulehode og rette tast, skjøner eller vet da de på biltilsynet at dette er på viddene og at jeg blir gjennomskua på 2 sec....? mvh ET 28 burde gå. Ikke mange felger som har det da, gamle ATS Cup er det eneste jeg kommer på. Du får TUV på 9-16 ET 15, muligens også 10-16 ET 08 Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Originally posted by Polo Classic ET 28 burde gå. Ikke mange felger som har det da, gamle ATS Cup er det eneste jeg kommer på. Du får TUV på 9-16 ET 15, muligens også 10-16 ET 08 Så visst jeg bare forandre mine TUV papirer fra ET35 til ET 25, så er det ikke noen stoooore betenkeligheter med det! Bare lurte på om det var en sånn hoved regel eller anna som hadde gjennomskua meg totalt visst jeg hadde komt med disse papira.... men da prøver jeg meg på det..... LEnge leve adobe acrobate til å bytte ut noen tall i PDF dok.. :D Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnarH Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 et bruker å stå innstemplet i felgen på innsiden.. men dette gjør det ikke på alle felger... sats på det beste du tommy . hvis det ikke går fikser jeg resten:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Originally posted by vr6R et bruker å stå innstemplet i felgen på innsiden.. men dette gjør det ikke på alle felger... sats på det beste du tommy . hvis det ikke går fikser jeg resten:) Det står en masse på innsiden av felgen........ :D Ja får satse på det, nå har jeg snart 20 sider med tyske TUV papirer som biltilsynet skal lese igjennom, og visst de klarer å henge seg opp i det ene 2 totallet fremfor et 3 tall, skal han som kontrolere bilen være meget våken ;) mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg