Gå til innhold

Vibrator/krunk lyd når jeg bremser/svinger

Ranger emnet


passelaten_89

Anbefalte innlegg

EI lita nøtt som jeg håper noen her har peiling på. For alle de hobby-mekanikerne jeg kjenner har sett på bilen har aldri vært borti lignende.

 

Når bilen står i ro og kjøler seg ned i noen timer, og når jeg da igjen skal kjøre. Bare jeg bremser litt uansett hvor, så kommer det en vibrering og en krunk lyd fra undersiden av bilen, eller foran, vanskelig å lokalisere nøyaktig. Denne lyden kommer som verst når bilen kjøres inn, etterhvert som bremsene brukes og bilen blir varmere  så blir lyden mer og mer vanskelig å framprovosere. Lyden kommer også når jeg svinger hardt i litt ujevnt terreng!.

 

Forstillingen er friskmeldt, bremsene er også friskmeldt.

 

En tror det kan være at motoren vrir seg når jeg bremser, og gjør slik at noe får kontakt med karroseriet og lager lyden. Men det skal jo litt hard brems til for å få noe til å vri seg. Lyden kommer bare jeg kjører i 10 km/t og bremser når bilen er kaldt. 

 

Lyden er verst når bilen har stått i ro, og forsvinner gradvis når den blir varmere. 

 

bilen er parkert med kun håndbrekk eller gir vekselvis, uten noe effekt. 

 

 

Hjeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorfeste? Girkassefeste? Er disse kontrollert?

de bør jo ikke ha noe med temperatur å gjøre, men kan være greit å sjekke de også.

Fwd eller 4 motion?

 

 

motorfestene så ok ut ble jeg fortalt, men det var ikke jeg som sjekket dem. Girkassefeste er ikke kontrollert net.

Nei det er jo rart om de har noe med temperaturen å gjøre, eller at den påvirker dem. Det skal jo ikke forekomme, og jeg tror faktisk ikke at det kan forekomme.

 

Det er en fwd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår