Gå til innhold

Skoda Ocravia Scout... eller?

Ranger emnet


Nytunz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter å vurderer ny bil, det vil seie, vi skal ha ny bil. Space Staren er for liten for ein familie på snart 4. 

 

Har stått litt mellom SUV og Stasjonsvogn, men har eigentlig landa litt på Octavia Scout 140hk 4x4. Synest det er en flott bil. Ser 2008 modellen kan fåast for i underkant av 200 000 kr.  Litt usikker da en kan få en vanlig octavia 2010/2011 til samme prisen, men denne har bare 105 hk. 

 

 Scouten er da hakket flottare også ... men 2008 modellen har ikkje den nyaste faceliften... Hva ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har kjørt en 1,6 TDI, og likte ikke den litt svake motoren og girkassen som er så høyt giret at jeg kjørte i et lavere gir for å få nok turtall til en dynamisk kjøring i normale hastigheter. Dette for å få et så lavt forbruk som mulig. Ikke noe galt med selve bilen, jeg syns facelift'en er penest, Men jeg må si at 2008-modellen ER en bra bil, de er forholdsmessig billigere også. Det er god sjanse til å finne en veldig god bil rimelig. En 140hk diesel og 4x4 høres ut som en knakende god kombinasjon. Men du må ut og prøve for å finne ut hva du/dere liker best.

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Sitter å vurderer ny bil, det vil seie, vi skal ha ny bil. Space Staren er for liten for ein familie på snart 4. 

 

Har stått litt mellom SUV og Stasjonsvogn, men har eigentlig landa litt på Octavia Scout 140hk 4x4. Synest det er en flott bil. Ser 2008 modellen kan fåast for i underkant av 200 000 kr.  Litt usikker da en kan få en vanlig octavia 2010/2011 til samme prisen, men denne har bare 105 hk. 

 

 Scouten er da hakket flottare også ... men 2008 modellen har ikkje den nyaste faceliften... Hva ville dere gått for?

Hei. Jeg har en 2011mod. Octavia Scout jeg skal selge om det kan være av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hadde det ikkje vore for att eg skulle bygge på huset og bygge bad og garasje hadde eg sikkert lagt litt meir i bil. Tenkte å prøve ut ein billigare modell i første omgang. Helst 2008 då dei kan gå ganske lavt no 150 000 - 200 000. Liker eg den bytter eg ut med nyare seinare.

 

Heng i å sel din nå vertfall. Kjem ein ny Scout til hausten, da vil nok prisane på 2009-2013 falle ein del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår