Gå til innhold

Focal ps165f3 mot focal 165kr2x

Ranger emnet


aaensv

Anbefalte innlegg

hei, da jeg ikke lengre er på et blodhardt busjett så lurer jeg på noe. jeg er blitt anbefalt av venner som sier jeg burde kjøre et treveis komponentsett, et focal ps165f3 sett, fant på bilstereospesialisten til 5000. dette vil vel gi et større lydbilde foran, der man sitter, så er det flere som mener at det er den veien jeg burde gå, dersom jeg fester lavtonene i dørene og så støper feste til mellomtonene og diskantene der de gamle ristene til de små høytalerne på dashbordet er fra før? er dette noe som man burde tenke på eller burde jeg heller gå for å kjøpe et like dyrt 2 veis komponenetsett som focal krx2? har vært med i en bil som hadde dette før å det var veldig god lyd i dette, spilte både høyt, klart og reint. så hovedspørsmålet er vel egentlig, hva burde jeg satse på mellom disse to settene? for å få best mulig lydbilde foran i bilen?

linker til settene;
http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15609&katid=649&id  det er treveis settet*

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6917&katid=649&id det er toveis settet

  Aaen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde også se innom Gladen serien smile.gif F.eks disse:

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-Zero-Pro-1652-DC-komponentsett/AS3122

 

Er samme prisklasse som de Focal settene du har sett på. Selv hadde jeg Focal i bilen tidligere. Focal PS165 i dørene og Focal P30DB x2 i bagasjen. Focal settet spilte utrolig pent, men da jeg fikk byttet over til Gladen SQX frontsett og basser så ble lydbilde et hakk bedre enn Focal settet. 

 

En annen ting du ikke nevner er forsterkeren du skal bruke på frontsettet.

Og et frontsett spiller "aldri" pent over en spiller. Til og med hvilken spiller du har i bilen avgjør lydbilde i bilen, selv om du har en forsterker tilkoblet. Så alt må stemme. Hjelper ikke å kjøpe inn de dyreste høytalerne uten å ha en god spiller og forsterker

 

En annen viktig ting er dempematter i dørene, evt dempe hele bilen. Uten det vil døra/metallet rundt høytaleren stå å vibrere i takt med musikken. 

http://www.dynabel.no/Shop/List/Dempematter/828/1

 

PIKTOGR%20(1).JPG

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ookei, skal se litt på de høytalerne der å :) har tenkt mye på å lydisolere, blir hvertfall lydisolering av dører og gulv, usikker på om jeg skal ta ut hele dashbordet for å lydisolere torpedoveggen, kanskje jeg blir og gjøre det, men lydisolering blir ikke å skje før til sommeren da jeg bor på et internat å foreløbig ikke har tilgang på noe verksted som jeg kan skru i. har jo skolens verksted men kan ikke la bilen stå inne her hele tiden da det stadig vekk kommer inn nye traktorer osv, og jeg har allerede avtalt med læreren at jeg skal få ta inn bilen for å montere senkesett (usikker om man kan jekke opp bilen for å gjøre det? blir vel kanskje mye lettere på bukk?) spillern jeg har er en pioneer sphda210(?) tror jeg, men kommer kanskje ny spiller dersom jeg burde ha det for å kjøre best mulig lyd. var bare "reserveløsning" da spillern var strøken å jeg fikk den for 1800 mens nyprisen 4500.
Hvilke forsterker burde jeg eventuelt bruke på disse frontsettene?

  Aaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår