Linn Jones Skrevet Desember 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2013 Hei! Ny her! :) Jeg har tenkt å lakke/male bilen min svart matt. Rett og slett fordi fargen den har nå (sølv) er kjedelig og jeg har alltid hatt lyst på en svart bil. Dette er en 99 modell, gått 180.000, er ikke så pen (skal utbedre noen små riper og lignende før jeg lakkerer) Men det jeg lurer på er hva er greiest? Den skal ikke se perfekt ut, men jeg vil ha så bra resultat som mulig. Er mer hobby dette enn at den skal bli perfekt. Har tenkt mest på spraylakk (har ikke spraypistol) så jeg har også lurt på bengallakk, da jeg har sett noen på forumet her bruke det. Det jeg lurer på er hvor mye trenger jeg til min bil? Den er jo ikke stor. Jeg har tenkt å male alt utenom vinduer (dha) og lys. Karmer og alt skal bli svart. Hvor mange strøk trengs? For her bruker man jo ikke klarlakk, for jeg vil jo ha den matt. Noe annet man bør etterbehandle med for å holde lakken hel så lenge som mulig? Kan jo dele prosessen her, så kan dere se hva en jente kan få til! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2013 Hva med plastidip? http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8 Er du lei fargen så er det bare å rive den av (evt prick bort) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonhus Skrevet Desember 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2013 benga lakk blir ikke bra. skal du spraye, så vil det gå vedlig mange bokser. Er enig med *TKARLSEN, Plasti Dip fungere veldig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg