Patrolium Skrevet November 4, 2013 Rapporter Share Skrevet November 4, 2013 Kjøpte idag en 2001 passat med en rar feil, når jeg har holdt jevn fart en stund og så trykker gasspedalen i bånn skjer det nesten ingenting uannsett hvor lenge jeg holder den der, men når jeg slipper pedalen helt ut og gir pådrag igjen går den som normalt. Slik oppfører den seg hele tiden etter at jeg har holdt jevn fart/pådrag i en liten stund. Men hver gang jeg slipper gassen og trår den inn igjen går bilen som normalt. Ellers oppfører bilen seg som normalt. Noen tips? vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miscom Skrevet November 4, 2013 Rapporter Share Skrevet November 4, 2013 Hadde noe lignende på min. Ingen garanti, men på min var det noe så enkelt som et fordelerlokk som sang på siste verset. Vet ikke om det blir helt det samme. Min hostet og harket ved for mye gasspådrag, og gasset fint ved å slippe opp som du sier, og så gi litt gass. Siter Nissan Primera GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passelaten_89 Skrevet November 5, 2013 Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 Kommer det noen andre bemerkelsesverdige faktorer fram i lyset? Fusker bilen noe når du skal gi pådrag? GIr det noe effekt eller null effekt? Kan det minnes om at bilen går i nødmodus? Kan også vær turboen? Har du fått sjekket den? Systemet der har en tendens til å kokse igjen, og det skal ikke mye til før det går utover effekten på bilen. Du vil merke det ved dårligere pådrag og mere forbruk av suppe. Jeg ville i alle fall startet med å se på turboen, eller muligens luftmassemålern, luftfiler, eventuelt dieselfilteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrolium Skrevet November 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 Jeg har kanskje halv motorkraft når jeg gir på, men hvis jeg da slipper gassen helt ut og gir gass igjen går bilen for fullt. Turbo, topp og reg.reim er akkurat byttet i følge tidligere eier. Kjørte en kjapp diagnose på bilen nå og fikk opp: Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AVF.LBL Controller: 038 906 019 DS Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1348 Coding: 00003 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ1E241745 VWZ7Z0A3564271 3 Faults Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-00 - - Readiness: N/A Slettet alle feilkoder og kjørte meg en liten tur og bilen var uforandret, men når jeg kom tilbake tok jeg en ny diagnose, men fikk ikke opp en eneste feilkode da. Synes det var rart at feilkoden ikke kom opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrolium Skrevet November 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 Ingen som har tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg