Gå til innhold

senkesett av bilen

Ranger emnet

Aga

senkesett av bilen  

1 stemme

1. 1. hva en gjør etter senkesett?

• hva en gjør etter senkesett?
      0
    • eu godkjenning

Anbefalte innlegg

hi

har problemer med EU godkjenning av bilen som jeg kjøpte i år. det kom ut at bilen var senket ned men mangler dokumentasjon (forrige eier har ikke det og viste ikke at bilen var senkesett).

håper til å få litt hjelp med neste steger som jeg må ta nå. vart på verksted og tok firehjulskontroll og lysjustering men fremdeles bilen er ikke godkjent.

fikk beskjed fra statensvegvesen til å bytte fjær til orginalle og ta kontroll på nytt. jeg har en venn som skal bytte de. hva skal jeg gjøre etterpå, må jeg ta den lysjustering igjen?.

tror det er igjen firehjulskontroll, statensvegvesen og eu kontroll på nytt. er det riktig? andre steder som jeg må gå til (hva er TUV, hørte noe om at jeg må der?)

det kostet meg svært dyrt allerede nå og skal enda mer så jeg vil gjerne være ferdig med saken og ha alle dokumenter på plass nå. 

håper noen som vet det.

Aga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noe av det samme problem med min A6. Jeg satte på et senkesett 1/2år før den skulle på EU kontroll og håpet jeg skulle få den godkjent før den tiden. Men pga et defekt/mykt senkesett ble bilen helt på tryne. Prøvde å godkjenne bilen med settet på, men fikk feil på demper og fjær siden de ikke var godkjent i vognkortet. Hos meg satte han kun "feil type fjærer", for da var det kun for meg å sette på det originale igjen og ha etterkontroll på EU kontrollen. Måtte da ikke vise bilen til biltilsynet

Alt som er originalt trenger du ikke å godkjenne. Setter du på originale demper og fjærer er det bare å ta EU kontollen på nytt.

Men det kan lønne seg å sjekke lysene, og at alle hjula står rett. Lys nivået er et krav på EU kontrollen, men ikke 4hjulskontroll (har jeg hørt)

TUV papirer er godkjenningspapirer som beviser at uoriginale demperne og fjærene du har på bilen er til bilen din. Står diverse serial nummer på papirene, som skal stemme med de som sitter på bilen + høyden på bilen må stemme.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. er litt usikkert på orginale fjærne. hvor finner du serialnummer i dokumenter, er det i vognkort? jeg bestilte deler og en venn skal sette de, men jeg vet ikke om deler orginale?

vet du kansje hvor mye koster 4hjulskontroll, betalte over 3000, er det så dyrt ellers må jeg finne en annen verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider