Gå til innhold

Turboen kutter

Ranger emnet


Runeskatt

Anbefalte innlegg

Jeg skulle oppover tunnellen i stavanger, da kuttet turboen min. stoppet den og ventet noen minutter og startet den igjen, da virket turboen. ( dette skjedde i sommer) men nå så kutter turboen igjen , sliter med å slå inn.. og bilen rister litt..  sjekket feilkoder idag, og da lå det en feilkode på en manifold sensor P1161. 

 

Noen som har vært borti dette? Tips på hva jeg skal gjøre videre for å få dette iorden.. Denne turboen ble forresten skiftet i oktober 2011 , og er garanti på turboen hvis det er denne som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

17569/P1161 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to + Possible Symptoms
  • Probably no symptoms
Possible Causes
  • Failure in wiring and/or connections
  • Manifold Temp Sensor (G72) is defective
Possible Solutions
  • Check wiring and connections
  • Replace Manifold Temp Sensor (G72)

 

Det at turboen kutter kan være flere ting. På bilen min hjalp det å bytte diesel filter + vakum slangene i motoren. 

Bilen min gikk i nødmodus (mistet MYE effekt) da jeg dro hardt. Tett diesel filter = for lite diesel og bilen gikk i nødmodus. Etter jeg byttet diesel filteret ble alt MYE bedre og jeg har enda ikke opplevd nødmoduser. Dette er nå 1/2år siden. Kan også være lurt å gå over vakum slangene i motoren. Selv om de ser hele ut så kan de være ødelagte. Så ta ut en, sett fingern på ene siden og sug på andre ;) Er den tett så sett den tilbake. Evt bytt om den lekker luft. Jeg byttet alle da jeg først begynte. Koster så og si ingenting for de slangene. Bare husk å ta av en og en. Ikke dra ut alt med en gang ;) Lettere å huske hvor den går om du tar en og en ;)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår