RamboEinar Skrevet September 17, 2013 Rapporter Share Skrevet September 17, 2013 Noen som vet om noe vidundermiddel for å tette en sprekk i en alu bunpanne? Tenkte på kjemisk metall, men det vil vel kanskje sprekke opp etterhvert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 17, 2013 Rapporter Share Skrevet September 17, 2013 Demontere og sveise eller ny bunnpanne. Tror ikke det finnes noe vidundermiddel for sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Superstål funker greit, men for ett godt resultat må bunnpanna ut, renses og legges på fra bagge sider, da kan du likegodt putte inn noen ekstra hundrelapper å få noen til å sveise den i de fleste tilfeller. Kjemisk metall syns jeg binder seg dårlig til aluminiumen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Jeg brukte kjemisk metall på bunnpanna på golfen min. Det holdt jo, men man vet aldri når det slipper. Litt kjedelig om det skjer da du er på langtur Jeg brukte bilen i 3-4mnd før jeg kjøpte ny bunnpanne Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Send den til meg så kan jeg sveise den for deg :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 (endret) Huks å borre eit lite hulle i begge ender av sprekken, når det skal sveises. Det er for å stoppe sprekken, viss ikkje vil det sprekke vidare. Edit: Husk også å få bunnpanna reingjort skikkeleg, eller vil resultate av sveisearbeide bli dårleg. Endret September 18, 2013 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamboEinar Skrevet September 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Jeg vet det beste er å demontere den og da setter man jo inn ny. For å få den ut og inn igjen er jo nesten en helgajobb (har gjort det før på denne bilen, 97 passat). Jeg satser på å rengjøre skikkelig på utsiden og kline til med noe middel og ser om der holder. Skal ikke ha denne bilen lenge uansett så gidder ikke å legge så mye jobb i det. Hva med dette middelet da? JB Weld. JB Weld [s420] - 140,- : Gasolin.no, Velkommen til vår nettbutikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Å tette en lekasje fra utsiden skal godt gjøres! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 ! dags jobb, regner med det er som en jamngammel A4, løsne litt slanger, og motorfestet på ene sida, motor opp det en kan, for så å vri bunnpanne opp og på siden av motor for åfå den klar av traversen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamboEinar Skrevet September 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Er sikkert noe det samme som på en A4 ja. Måtte både opp med motor og ned med travesen sistegang vi skifta. Men hadde sikkert godt kjappere nå når jeg vet hva som må løsnes osv. Men ser helst og slippe, sprekken er ikke så stor, kan fint kjøres som den er nå. Den svetter litt så hadde vert greit og få tett. Jeg gir en tube med JB Weld til 130kr en sjangse hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 God rengjøring, en tube med weld! og tålmodighet så går det nok bra. Men, i endene av sprekken så bor (hvis mulig) et lite hull i hver ende for å hindre videre sprekkdannelse ( som nevnt over) og pass på sponet! ;-) Det går fint som hurtigfix men ikke kjør så langt! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 motor og gir må løftes maks.. bare motoren er ikke nok.. demonter venstre motorfeste, og kjør på.. da trenger du ikke ta ut traversen.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg