Skruf88 Skrevet August 25, 2013 Rapporter Share Skrevet August 25, 2013 Hei. Jeg byttet luftfilteret på en Almera N15 (1.4) her om dagen og oppdaget at det var et "ekstra" filter under selve luftfilteret, denne ligger på siden og var full av skitt og olje. Jeg fikk vasket det og fjerne mye av dritten som satt fast i filteret, men jeg vet ikke om jeg burde kjøpe nytt da jeg ikke fikk alt bort, det sitter fortsatt mye igjen. Er det noen her som kan fortelle meg hva dette er for noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ashaman Skrevet September 6, 2013 Rapporter Share Skrevet September 6, 2013 Hei! Dette er nok veivhus luftinga. Oljen som fordamper i/overtrykk i toppen av motoren går ut i denne slangen. For at dette ikke skal slippes ut i "fri natur" så blir den kjørt inn i luftinntaket og forbrennt i motoren. Dersom det er mye dritt der kan det jo være en idé å bytte det ja. Men er veldig usikker på om du i det hele får kjøpt dette lille filteret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg