Terjeschau Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Hei. Kjøpte en Vw Transporter av arbeidsgivern til sønnen min, er riktig nok for han, men uansett. Kjøpte bilen for vrakpant av arbeidsgiveren hans og fikk både kontrakt på at den var solgt til meg, med hva den koster osv Og Vognkort del 2. Bilen var ikke i stand, så derfor kjøpte jeg den for vrakpanten. For å fikse den selv og bruke den på privaten. Så vi har ikke omregistrert den enda, så den står på firma til sønnen. Har vel stått på gården her i 2 mnd nå. Men for 1 mnd siden, sto bilen plutselig på plassen her med full fyr i motorrommet. Så hadde sønnen min fortalt til sjefen at bilen hadde tatt fyr osv, jævla idioten. Så han hadde fortsatt ikke sagt opp forsikringen på Bilen. Derfor lurer jeg på går det faktisk ann for han og ta tilbake en bil han allerede har solgt, selvom han har forsikring på den ? Han har riktignok ikke trekkt sønnen min i lønn som sønnen ba han om å gjøre. Men vi har kontrakt på at bilen er kjøpt for så og så mye og at den ikke er hans lenger, pluss vognkort del 2. Det er ikke levert til biltilsynet enda, men alikevel, bilen er vel min selvom den ikke er omregistrert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Dersom du har SKRIFTLIG KONTRAKT som du sier, så er den vel din, men hva er vitsen med den for deg nå som den er brannskadet +++++ ødelagt? Den er vel omtrent verdiløs nå? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeschau Skrevet August 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Vitsen er at jeg har fått tilbud fra noen som er interessert i å kjøpe den. uavhengig at det har vært brann i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeschau Skrevet August 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Men han har sendt viking opp for å hente bilen mandag morgen for å få forsikring selskapet til å taksere bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Da er det vel bare å levere salgsmeldinga da. Dette hørtes ut som ett sammensurium uten like. Salgsmelding ikke levert, ikke trukket i lønn som avtalt for bilen, forsikring ikke sagt opp(får ikke sagt opp forsikring før den er omregistrert), Bilen tar fyr og sjefen vil ha den igjen. Såsant du ikke har lagt mye penger i bilen som du tror du får igjen for nå, så tror jeg det letteste er å la bilen bli hentet. Er det verdt for sønnen din å bli uvenner med sjefen for dette? Men uansett så kan du jo bare passe på at salgsmelding er datert rett og levere den i skranken på trafikkstasjonen. Da er du registrert eier på bilen, og forsikringa gir nok blanke siden bilen har skiftet eier. Sjefen blir nok muggen, men det er ikke mitt problem. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 23, 2013 Rapporter Share Skrevet August 23, 2013 Tidligere eier er fortsatt eier av bilen da salgsmelding/vognkort del 2 ikke er innlevert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 24, 2013 Rapporter Share Skrevet August 24, 2013 Ja han er eier, men er ikke det levert tapsmelding så er salgsmelding gyldig, så levere denne, vil tidligere eiers forsikring dekke en skade etter datoen på salgsmelding? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg