Gå til innhold

Audi A6 C5 - fjærer

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Etter et mislykket forsøk på å senke bilen velger jeg å gå tilbake til originale fjærer og dempere.

Så nå sitter jeg her og ser på ETKA og har kommet over noen fjærer, men trenger hjelp til å vite hva de egentlig mener.

 

På teksten står det spiralfjær, for biler utrustet for dårlige veier. Tror det er skrive feil der, skal vel være norske veier? :) Men iallefall, hva er det som er forskjell på standard fjærer, de norske fjærene (dårlige veier)?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier i Norge er ikke SÅ dårlige, prøv veiene i Russland, for eksempel. :)

 

post-68032-13804855221268_thumb.jpg

 

Har ETKA på engelsk og det står der "for models with heavy duty suspension" (PR-1BT/R), men din bil har jo ikke det. PR-koder på din bil er PR-1BA (standard suspension/shock absorption) + 0YF (weight range 6) bak + 0JH (weight range 8) foran.

Har sjekket prisen på begge versjoner, de koster det samme (ca 600kr/stk), så jeg tror ikke den "heavy duty" versjonen er bedre på alle måter eller noe sånt. Har faktisk spurt leverandør om dette før men de visste ikke...

Endret av Jägermeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på noen dempere fra tyskland som er 30% stivere enn de originale. Og i teksten står det at de vil tåle både standard fjærer og senkefjærer. Så er det stivere dempere som er "heavy duty suspension", eller er det noe annet som ligger i det?

 

Vil f.eks originale sports fjærer virke på bilen min da? Og hvor mye lavere er de enn originale?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår