volvo240-1993 Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Som navnet hinter til har jeg mest innsikt i antikvarisk svensk ingeniørkunst, men jeg har sett meg ut MB E-klasse som neste bil og trenger litt veiledning. Jeg skal ha en 2010-2012 modell stasjonsvogn, med km.stand sub 50k, motor på minimum 170hk, automatkasse. Prisen skal helst under 450.000,-. Men hva er bilens svakheter? Bør jeg gå for bensin eller diesel? Jeg har i utgangspunktet mest lyst på bensinmotor, men går for diesel dersom det er gode grunner for det. Kjører så lite at forbruk er uvesentlig. Hvilket utstyr bør bilen ha og ikke ha? Har såvidt registrert at f.eks luftfjæring er bra saker, men dyrt om noe skjer. Hva innbærer egentlig AMG på disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 (endret) Pass på, desse bilane har blitt tilbakekalt pga brannfare. Det er også litt andre feil og tull med nyare MB. Og så er det alltid rust å sjå etter. Taxi brant i Store Skippergate - Aftenbladet.no Tre Mercedes-SUVer har tatt fyr, 24 kabrioleter tilbakekalt på grunn av brannfare - nyheter - Dagbladet.no AMG er enten ei designpakke, eller utsende, motor og drivverk det har med å gjere. Endret Juli 10, 2013 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240-1993 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2013 Takker for svar. Brannfaren gjelder etter hva jeg kan se kun bensinbiler. Jeg kan gå for diesel og unngå dette. Hva mener du med andre feil og tull? Jeg var klar over at MB hadde seriøse problemer med rust i en periode. Er dette fremdeles et problem på MB? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juli 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2013 Jeg har en w211 2007 mod som er kjørt 455 000 km. Finnes ikke rust på den og har kun skiftet slitasjedeler. Mercedes nyere enn 2003 så tror jeg du skal være trygg angående rust. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet August 9, 2013 Rapporter Share Skrevet August 9, 2013 Du skal sjekke at kamkjedestrammer er bytt på de tidligste W212 motorene. Litt usikker på om det gjelder bensin men CDI 200, 220 og 250 har dette problemet etter at de gikk over til enkelt kamkjede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240-1993 Skrevet August 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2013 Dette med kamkjedet fikk jeg greie på for et par dager siden av en bekjent. Han har en 212 drosje, og selvsagt en drøss kolleger som også har 212. Jeg har også sett på GLK. En helt annen type bil, men gir mulighet for 4matic til en lavere kostnad enn en 212 om man kan avse noe lastevolum. Og er jo selvsagt en helt annen type bil..... Ikke enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hpmb Skrevet Januar 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2014 w212 er super bra biler, og kvaliteten på disse bilene er bedre enn best.. brannfare= nei,nei,nei!! kjøp biler med ok km.stand og AMG styling på disse bilene innebærer bare ekstriøret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
careka Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Hva er OK km stand ? på disse bilene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hpmb Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Disse bilen kan egentlig gå flere millioner kilometer men hvis du skal kjøpe en fint brukt en så er opptil 100 000 km greit. Her er en fin dieselbil med MASSE utstyr Finnkode: 45136928 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
careka Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 vil finne en billig utgave, og da 07 eller nyere, så det blir vel heller en x-taxsi som har rullet 300k + hva skal jeg se etter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Forstilling og fjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
careka Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Så en NAF test vil avdekke slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2014 Det bør den ja. careka reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enduronisse Skrevet Februar 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2014 Tror MB er mere eller mindre færdige med rust probl,, men som det heter : Evig eies er kun et dårlig rykte ;) Må jo også si at 212 ser utrolig bra ut, spes sedan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mars 23, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2014 Hei hei. Jeg har blitt litt "gira" på en W212, spesielt E220 automat. Men da er det 2011 som tydeligvis er greia, med tanke på ny girkasse rundt den perioden(5vs 7 gir!). Men hvordan er disse "flåtene" på vinterføre med piggfrie dekk? Bor i Brumunddal, hvor det fort er litt glatt på sideveiene, men pendler endel til Oslo.... HAr kjørt bakhjulstrekk før uten strore problemer (Opel Record ifra 1988 ca. ) med med relativt gode piggdekk hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg