doimiss Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Halloen! Har en 2000 Bora 4 motion som lader rart etter turbo bytte. Har null bunndrag fra bilen. Har gått over alle vakum slanger, ny n75 ventil, nytt luftfilter, ny luftmengdemåler og monterte turbotrykksmåler som viser -0.4 i trykk når bilen bakker og -0.6-0.7 ved fullt pådrag. om den - er noe å henge seg opp i er ikke godt å si. kan være den lader 0.4 hele tiden. og derfor ingen bunndrag. virker som bilen slipper gjennom ladetrykk hele tiden. Har kjørt den gjennom vag-com uten noen feilkoder. Håper noen her inne kan hjelpe meg. Begynner å gå tom for ideer og vil ha bilen i orden! Er det kanskje noen justeringer man må gjøre når man bytter turbo? Turbo var helt ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Høres ikkje ut som den turboen lader i det hele tatt, heller virker som restriktor, hvordan går den, er det noe drag i det hele tatt? Dette er en turbo med vanlig wastegate? ikkje noe VNT eller noe i den dur? Var den nye turboen lik den gamle? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doimiss Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Den går mye dårligere enn normalt, men der e litt turbotrykk. Der e litt drag å det kommer etter 3000 omdreininger. Den går å i nødmodus i lange oppoverbakker me fullt pådrag etter kun kort tid. Trur det e vanlig wastegate, den e ny. Turbo va ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Sitter det ei klokke med ett stag til eksossiden av turboen, eller ei klokke med ett stag til midten(mellom eksos og kompressorsiden) av turboen? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doimiss Skrevet Juni 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Sitter det ei klokke med ett stag til eksossiden av turboen, eller ei klokke med ett stag til midten(mellom eksos og kompressorsiden) av turboen? Æ må sjekke det i mårn. Litt knotat å komme til siden turboen e i bakkant av motorn på 4 motion. Men ska sjekke så skriver æ her i mårn. E så rart det kom rett etter turbobytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doimiss Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Ingen som vet? Den slipper gjennom turbotrykk hele tiden, derfor ingen bunndrag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Må nesten ha svar på det Einar spør om. Er det pumpedysemotor eller fordelerpumpe? Om du ikke vet angi hk. Jeg tipper det er en ppd 115hester, og den nye turboen din ikke er overhalt ordentlig. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doimiss Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2013 Er 116 hk:) har funne ut at det er staget til wastegaten som ikke er justert etter turbo bytte. Ska se på saken i mårn å skriver her når jeg har sett på det i tilfelle andre sskulle ha samme problem en gang. Har fått beskjed on at den slipper ladetrykk gjennom fordi wastegaten står litt åpen. Krysser fingran:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.