Gå til innhold

b230e til b230et

Ranger emnet

volvo240

Anbefalte innlegg

hei

har en b230e ( 88 Mod) som står i en 240. Denne har 135 hk og ikke injection.

hva må til for å få en " b230et" av denne? finnes det ferdige turbokit jeg bare kan smelle på? eller kan jeg ta alt turbo utstyret fra en 740 tic.. vil helst slippe å bytte motor, da denjeg har er i HELT ok stand...

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Har du 230E så har du "injection" i form av mekanisk innsprøytning.

For det andre: Du har 530topp (homo-topp) og Et har 531 topp så noen B230ET får du ikke.

For det tredje: Jeg kan garantere deg at det blir billigere å bytte hele motoren til en ET eller FT mot å begynne å bygge om den du har.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...

har også en 531( hetro) topp liggende, men jeg vet ikke nok om motor osv til å kunne si om den kan brukes eller ikke.

Ok, vet at det sikkert er skrevet før, men hva må jeg gjøre for å sette inn en b230et motor?

Bytte ledningsnett?

bytte innsprøytning?

pumper?

modifisere akslinger?

vil gjerne ha en hel "must do" liste, så jeg kan finne ut om jeg faktisk klarer å gjøre det selv..

Hadd vært genialt å kunne bruke innsprøytningren og HELE ledningsnettet.. altså å bare nytte blokk og topp:)

hadde vært fint å fått svar på dette.

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en 230e 88mod, så skal ledningsnettet passe.

Sjekk om du har motronic system på den for sikkerhets skyld.

Da er det i så fall bare å bytte hjerne og flytte ledningene til lmm.

Pumpe anbefales å bytte, *tenningsbank* er ikke morro!

Deretter er det bare å bygge eksosanlegg.

Husker ikke om du må flytte frem fordeleren på denne (som 230ft/fk)?, men tror det.

Har du m47 girkasse, vil ikke den holde lenge...

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Har du en 230e 88mod, så skal ledningsnettet passe.

Sjekk om du har motronic system på den for sikkerhets skyld.

Da er det i så fall bare å bytte hjerne og flytte ledningene til lmm.

Pumpe anbefales å bytte, *tenningsbank* er ikke morro!

Deretter er det bare å bygge eksosanlegg.

Husker ikke om du må flytte frem fordeleren på denne (som 230ft/fk)?, men tror det.

Har du m47 girkasse, vil ikke den holde lenge...

ok, hvordan sjekker jeg om jeg har motronic system på den da?

Hva vil det si å flytte fram fordeleren??? kan jeg ikke bare bruke den som evt står på B230 et motoren?

et det vanskelig å bytte hjerne? "flytte ledningene til lmm" hva mener du? kan ikke så mye om dette jeg at det gir mening:) hehe

har forresten en M46 kasse, den tåler vel en del?

takker for ALLE kommentarer/innspill!!

SKAL ha turbo-motor snart.

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M46 tåler greit den effekten. lmm= luftmassemåler: sitter mellom luftfilter og innsug.

På de fleste av de motorene så sitter fordeleren bak på toppen, det har du ikke plass til i en 240, derfor så må du få på fordeleren fra den motoren du har sammen med drev-akselen.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må mest sansynlig bytte ut den akselen som driver fordeler og oljepumpe, Der fordelern satt i toppen får du kjøpt tettningsplugg fra en volvo-forhandler. Bytt akselen om det ikke er tenner på den som er der og bank ut tettningen og sett fordeleren der den sitter på motoren din nå.

tips: gjør dette før du setter motoren i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider