dzknn Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 Under kjøreturen til jobb merket jeg at det ristet litt i rattet. Da jeg kom fram luktet det svidd gummi og kom røyk fra venstre forhjul. Jeg har ingen peiling på bil, men regner med at synderen er bremsen. Er dette noe jeg kan kjøre hjem med eller bør jeg bare få noen til å hente den? BMW 316i og bremsene ble byttet for rundt et år siden. Setter pris på alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 Høres ut som det er en treg caliper, som fører til at bremsa "henger på". Da blir det varmt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dzknn Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 Høres ut som det er en treg caliper, som fører til at bremsa "henger på". Da blir det varmt. Tusen takk for svar. Tror du det går fint å kjøre 15min hjem eller må jeg la bilen stå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 La bremsa kjøle seg ned, kjør sakte og stopp ofte så den får kjøle seg ned. Så går det nok bra. Men regn med at du må bytte skivene framme, de har helt sikkert blitt skeive. Og klosser. Og du må nok bytte caliper på den sida problemet ligger. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dzknn Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 La bremsa kjøle seg ned, kjør sakte og stopp ofte så den får kjøle seg ned. Så går det nok bra. Men regn med at du må bytte skivene framme, de har helt sikkert blitt skeive. Og klosser. Og du må nok bytte caliper på den sida problemet ligger. Kan dette stamme fra da bremsene ble byttet i fjor, og er dette noe jeg burde forventet dekket av de som utførte arbeidet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 Bremser burde holde lengre enn 1år, så om de ble byttet på et verksted ville jeg ha snakket med de om det. Hva av bremser ble byttet i fjor? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 Hvis caliperne ble byttet for 1 år siden, har man en sak ja. Hvis ikke er det nok å regne som normal slitasje, de kan jo være gamle. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg