Gå til innhold

'61Flcn: 1963 Ford Fairlane 500 bruksbil/cruiser prosjekt

Ranger emnet


'61Flcn

Anbefalte innlegg

Da har je bynt med en skikkelig polakk jobb. Pusse, maskere og lakkere stripene i krom plata mellom baklyktene.

Tok tanklokk dekselet først.

151_zps4a36c96f.jpg

152_zpsff2b6565.jpg

153_zpsacece971.jpg

 

Men det virkelige slitet kommer på selve bakplata. :P

154_zps1d80970c.jpg

155_zpsacea051f.jpg

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bakplata lakkert. 

 

157_zps46b3ca24.jpg

158_zps86e4a7c9.jpg

 

Gikk over igjen stripene med en tynn pensel etter at jeg tok av maskeringsteipen. Er igjen å polere plata så er det klart til å sette den på bilen igjen.

159_zps025466c4.jpg

160_zps1d631644.jpg

161_zpsf47978a9.jpg

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Da ble Fairlane kjørt inn fra vinterkulda i Rendalen... 

DSC_9841_zps4f8824a9.jpg

 

Og før noen nevner det. Det kjennes ikke helt rett å gjøre jobben sånn, men i nøden spiser fanden fluer... 

Aspen fikk ett ublidt møte med kulda, som endte med att den kokte. Den trenger nå nye topper, radiator, pakninger, motorolje, automatolje, oljefiltere og frostveske. Ei liste jeg ikke har råd til for øyeblikket. Så da må Fairlane trå til og kastes på veien fort og gæli... Veldig gæli... 

 

DSC_9843_zps1b279b8f.jpg

DSC_9844_zps82746714.jpg

DSC_9845_zpsceb64842.jpg

DSC_9846_zps517c64f0.jpg

DSC_9847_zps37e3ac50.jpg

DSC_9848_zpscfbf0388.jpg

DSC_9849_zps7c7f150e.jpg

DSC_9850_zpsaa676b3e.jpg

DSC_9851_zpsed61caa1.jpgDSC_9852_zpsade64421.jpgDSC_9861_zps2265ec2a.jpg

DSC_9855_zps504e2dfa.jpgDSC_9856_zps2e55c4df.jpgDSC_9857_zpsb84152c7.jpgDSC_9858_zps9bd17be8.jpgDSC_9859_zps3a316dd0.jpgDSC_9860_zps169b7414.jpgDSC_9863_zps1b44a605.jpgDSC_9864_zps276b358a.jpg

DSC_9865_zps69e2a820.jpg

DSC_9866_zps9686dd4d.jpg

DSC_9868_zpsc772b97f.jpg

DSC_9871_zps3e13231f.jpg

DSC_9872_zps8d3dbb8f.jpg

DSC_9873_zps43f26926.jpg

DSC_9874_zps41ce6559.jpg

 

Kommer til å ta den "farlige" rusta, men det som bare er litt rust på karosseriet er nødt til å få være fram til Aspen er på veien...

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Oida! Denne tråden har jeg visst glemt. Bruker for det meste amcarforum.... Men mye har skjedd med bilen siden November, noen dager etter det siste innlegget ble jeg nødt til å kjøre bilen ut i kulda igjen hvor den ble stående til starten av April når det var lite nok snø til att jeg fikk flyttet på den.

DSC_9982_zps11036d07.jpg

DSC_9984_zps1793d8a0.jpg

DSC_9996_zps1d6d1422.jpg

 

Da ble det 2 uker med prøvekjøring rundt i bygda for å prøve å "lure" fram eventuelle feil som vil komme etter litt bruk. Bilen er 50 år gammel og har stått siden 2005 så noe er det nesten nødt til å være.

DSC_0011_zps3d014aaa.jpg

 

Den 20nde April ble den kjørt inn i garasjen og nå er den snart klar til å sendes igjennom EU kontrollen.

DSC_0015_zpsa6af4e10.jpg

 

Begynte så sakte med å pusse ned rustbobler som var litt overalt, punktet igjen hullene etter speilet på passasjersiden og div. andre små rusthull, 

DSC_0016_zpsac487b66.jpg

DSC_0018_zps0be4459f.jpg

DSC_0021_zpsbbec2760.jpg

DSC_0023_zps95634592.jpg

 

Mattet ned fronten av panseret og toppen av framskjermene så det går ann på få på litt lakk når en kommer så langt. 

DSC_0027_zps164144c2.jpg

 

Og det parallellstaget jeg trodde måtte byttes viste seg å ikke være strammet skikkelig, med staget skikkelig på plass var det 2mm fra muttera ned til armen fra styresnekka. Strammet muttera og satte inn ny splittpinne så sparte jeg 4000,-.

236_zpsf9af319b.jpg

 

Det rustne gulvet ble skåret ut, ny innerkanal ble sveiset og plater til gulvet ble lagd.

DSC_0030_zpsda18ed89.jpg

DSC_0031_zpsa74763e2.jpg

DSC_0075_zps911c2b71.jpg

DSC_0056_zps898de600.jpg

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gikk vi til angrep på rusta i fronten. Plukket av støtfanger, skjermer, grill og panser, og kappet en halv runde av fjærene. Fant litt mer rust og skader som tyder på en tidligere kollisjon på passasjer siden.

DSC_0032_zpsb6d0aa4c.jpg
DSC_0033_zps1fa26f8f.jpg
DSC_0035_zps37d9c77d.jpg

DSC_0041_zps107253cf.jpg
DSC_0046_zps065466c2.jpg
DSC_0053_zps48f0d7b1.jpg
DSC_0048_zps0b6fd054.jpg
DSC_0050_zpsa9eed56d.jpg
DSC_0052_zpse4242195.jpg

DSC_0073_zps6b713589.jpg
DSC_0074_zps6fb82bab.jpg
DSC_0076_zps2803e6d0.jpg
DSC_0072_zpse1500709.jpg
DSC_0071_zps17f1a256.jpg
DSC_0070_zpsf71b7011.jpg
DSC_0069_zpsf413a9c3.jpg
DSC_0068_zpse29d2c7e.jpg

 

Det var masse rust under batterikassa, men det er nå borte.

DSC_0077_zps41ed78fa.jpg
DSC_0079_zpsdfc73ef1.jpg
DSC_0078_zps7977610f.jpg
DSC_0080_zpsa54e0f16.jpg
DSC_0081_zpsc54b0ede.jpg

 

I morgen fortsetter arbeidet innvendig. Ny innerkanal på passasjersiden, gulv og uønskede hull i dashbordet. 

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Og selvsagt glemte jeg hele tråden her enda en gang så her kommer enda en lang update. :P Sånn bilen står nå er den rustfri, mangler litt sparkling, setene er inne, fronten må monteres og eksosanlegget ligger på gulvet i smøregrava. Som jeg avsluttet det forrige innlegget med så ble det nytt gulv og innerkanal først. Men heretter får bildene snakke for seg selv. smile.gif

DSC_0083_zps416841f0.jpg

DSC_0091_zpse518f2bb.jpg

DSC_0092_zps610047ba.jpg

DSC_0095_zps0dc4c01d.jpgDSC_0109_zps0a7b201f.jpg

DSC_0111_zps26327d10.jpg

DSC_0112_zpse470d389.jpg

DSC_0113_zps2de92902.jpgDSC_0115_zps208902f6.jpg

DSC_0132_zps0f4a83de.jpg

DSC_0133_zps8b591e4e.jpg

DSC_0134_zps73ce6a57.jpg

DSC_0135_zps96047f28.jpg

DSC_0137_zpsf89fd073.jpg

DSC_0144_zpsfd2b857c.jpg

DSC_0145_zpse624f3c3.jpg

DSC_0149_zpsc251d78f.jpg

DSC_0152_zpsf0da11d3.jpgDSC_0157_zps00332e57.jpg

DSC_0171_zpsb0bcdf10.jpg

DSC_0259_zps2db3bc69.jpg

DSC_0262_zps485be54c.jpg

DSC_0263_zps3cc43832.jpg

DSC_0270_zps161815be.jpg

DSC_0271_zps10befc5c.jpg

DSC_0293_zps2afc479a.jpg

DSC_0298_zps690c472b.jpg

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda en gang ble det for mye for ett innlegg så da blir det ett to-delt ett. 

DSC_0301_zps512461a7.jpg

DSC_0302_zps57110207.jpg

DSC_0303_zps7e7a4050.jpg

DSC_0310_zps71b86864.jpg

DSC_0318_zps6e1f6d70.jpg

DSC_0321_zpsa60830e7.jpg

DSC_0323_zps7e59529a.jpg

DSC_0324_zps63aab2a6.jpg

DSC_0325_zps844922fb.jpg

DSC_0326_zps6478af84.jpg

DSC_0330_zpsa25dbe67.jpg

DSC_0337_zpsaf097727.jpg

DSC_0343_zpsdc85bea6.jpg

DSC_0352_zpsa997ceb3.jpg

DSC_0357_zps6646be4a.jpg

DSC_0358_zps7d3becf8.jpg

DSC_0359_zpsf91091fa.jpg

DSC_0362_zps93f75a64.jpg

Sånn står den nå. Mangler å montere front og eksos, så er det litt sparkling, litt lakk og to nye dekk så er det EU-kontroll neste. 

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja! Oppdatering siden sist. Eksos anlegget er inne, fronten er på igjen og grov-sparklingen er snart ferdig.

DSC_0364_zps86d782b9.jpg

20140811_182315_zps1d56ivqo.jpg

20140914_193116_zpsg1tqjlv1.jpg

20140914_193122_zpsilqmyxwo.jpg

20140915_155900_zpspqbs0anr.jpg

20140915_155930_zpsjaiiddc8.jpg

20140915_173123_zpskpcjnikk.jpg

 

20140929_160916_zpsdjy1cwa0.jpg

20140929_160934_zpsjdchc5ta.jpg

20140929_160926_zpskejjczmo.jpg

 

Så plutselig en dag så gikk den ikke helt rett lenger, justerte om forgasseren så den ville flytte på seg, men dagen etter på gikk den som ei klokke igjen en liten stund før det var på'n igjen. Denne gangen justerte jeg litt på fordeleren og den gikk som den skulle. Under litt rusing hørte jeg en skikkelig rakkle lyd fra fronten av motoren så den skal ut før det blir noen EU-kontroll og mest sannsynlig bytte registerkjedet. 

Prosjektforum:
'61 Falcon: http://tiny.cc/ba3whw
'63 Fairlane: http://tinyurl.com/kkge2d3

'76 Granada: http://tinyurl.com/l9x5p59
'77 Aspen: http://tiny.cc/xc3whw
Fatters '66 Falcon: http://tiny.cc/4d3whw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår