Tiller Skrevet April 28, 2013 Rapporter Share Skrevet April 28, 2013 Har litt problemer med en pipelyd i anlegget som følger turtallet på bilen. -Når motoren er av blir lyden borte -Den kommer bare på høytalerne som er bak i bilen som drives av forsterker (Ikke i front høytalerne som drives av CD spilleren) + kabelen og signalkablene ligger i hver sin side av bilen og har ikke kontakt - kabelen er boltet i chassis rett ved forsterkeren Høytaler ledningene er ikke i kontakt med noen av de andre kablene.... Hva kan være galt?? Utrolig lei den lyden Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Dårlig jording... Har du oppgradert kablene til dynamoen osv? Pioneer-spiller? Bytt jordingspunktet til setebeltefestet under/bak baksetet, bruk kabelsko og skrap deg ned til rent metall... Hvis ikke dette hjelper, så prøv å jorde ytterste delen av signalkabelen, hvis det hjelper så er jordingsbanene i spilleren brent ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet April 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Dårlig jording... Har du oppgradert kablene til dynamoen osv? Pioneer-spiller? Bytt jordingspunktet til setebeltefestet under/bak baksetet, bruk kabelsko og skrap deg ned til rent metall... Hvis ikke dette hjelper, så prøv å jorde ytterste delen av signalkabelen, hvis det hjelper så er jordingsbanene i spilleren brent ;) Jeg har ikke oppgradert kabler til dynamo.. Ja jeg har Pioneer spiller, har det noe å si? Skal prøve å bytte jordingspunkt på forsterkeren idag og se om det hjelper. Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 29, 2013 Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Pioneer-spillere har litt svakere jordingsbaner, og er derfor litt ekstra følsome dersom man kobler stereo uten å koble fra batteriet først feks, eller hvis man har litt dårlig jording av forsterkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet April 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 Pioneer-spillere har litt svakere jordingsbaner, og er derfor litt ekstra følsome dersom man kobler stereo uten å koble fra batteriet først feks, eller hvis man har litt dårlig jording av forsterkeren. Leste litt på Bilradiospesialisten sine sider: "Hvis signalkabelen har en remoteledning i senter bør denne jordes i radioens chassis og ligge isolert i bakkant. Den skal ikke kobles til noe annet." Jeg har signalkabler med remote i midten. Om jeg kobler fra remoten vil jeg vell ikke få noe liv i forsterkeren eller? Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 30, 2013 Rapporter Share Skrevet April 30, 2013 Typisk bilradiospesialisten å skrive slike ting... Det er nemlig IKKE en remoteledning som ligger i midten på signalkabler, det er en jordledning. Men de fleste tror det er en remoteledning og bruker den til remote. Du kan gjøre som de beskriver, men da må du selvsagt legge opp en ny remote, men jeg tviler på at dette hjelper for din del. Har du testet alt jeg skrev over her?? Hvor nøyaktig har du jordet forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Typisk bilradiospesialisten å skrive slike ting... Det er nemlig IKKE en remoteledning som ligger i midten på signalkabler, det er en jordledning. Men de fleste tror det er en remoteledning og bruker den til remote. Du kan gjøre som de beskriver, men da må du selvsagt legge opp en ny remote, men jeg tviler på at dette hjelper for din del. Har du testet alt jeg skrev over her?? Hvor nøyaktig har du jordet forsterkeren? Har ikke fått testet det enda. Skal prøve på mandag da jeg har jobbehelg. Skal i første ommgang bytte jordingspunkt på forsterkeren. Men hvordan går jeg fram om jeg vil sette på en ekstra jording på Pioneer spilleren min? Tar jeg bare å jorder ramma rundt spilleren til chassi? Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Ja, du kan jorde selve spilleren chassiet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Har prøvd å bytte jordingspunkt til forsterkeren, men det hjalp ikke... Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Mai 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 Typisk bilradiospesialisten å skrive slike ting... Det er nemlig IKKE en remoteledning som ligger i midten på signalkabler, det er en jordledning. Men de fleste tror det er en remoteledning og bruker den til remote. Du kan gjøre som de beskriver, men da må du selvsagt legge opp en ny remote, men jeg tviler på at dette hjelper for din del. Har du testet alt jeg skrev over her?? Hvor nøyaktig har du jordet forsterkeren? Har eg aldri tenkt på :):) men pleier å legge opp litt tykkere remotekabel med litt kvalitet en den så henger på phonoene Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Ja, du kan jorde selve spilleren chassiet. SKal jeg da jorde den ramma som er rundt cd spilleren eller selve cd spilleren via en av skruene bak på spilleren? Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 SKal jeg da jorde den ramma som er rundt cd spilleren eller selve cd spilleren via en av skruene bak på spilleren? Spiller ingen rolle ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2013 Spiller ingen rolle ;) Ok. Da skal jeg prøve det siden å bytte jordingspunkt på forsterkeren ikke hjalp. Men kom til å tenke på en ting, jeg har jo ikke ulyd i de to høytalerne i front, de går direkte fra cd spilleren. Om det hadde vært feil med jording til spilleren ville jeg ikke da hat ulyd i front settet også? Siter Alfa Romeo 159 SportWagonFiat 850 Sedan Puch Maxi S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Skift til tendplugger med innebygd resistor. Sjekk vad typ av tendplugg du har å så finner du motsvarende NGK men med R i navnet. (R=Innebygd resistor) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Ok. Da skal jeg prøve det siden å bytte jordingspunkt på forsterkeren ikke hjalp.Men kom til å tenke på en ting, jeg har jo ikke ulyd i de to høytalerne i front, de går direkte fra cd spilleren. Om det hadde vært feil med jording til spilleren ville jeg ikke da hat ulyd i front settet også? Kan være resistor i signaldelen på spilleren, men ikke i forsterkeren til baksystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg