Daniel Fossum Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Vurderer å kjøpe 230e 1990 model. rullet 304 000. sandblåst og tektylert i år :) Noe spess jeg bør se etter når jeg skal å se på den? Blir min første MB så er uerfaren med barnesykdommer på disse. Blir det så jeg kjøper den kommer jeg til å pusse den opp litt etter litt. Bytte til 300 turbo til vinteren kansje? Kommer til å laste opp bilder og lage egen side om hvordan det går. Tenker å bytte olje/oljefilter, tennplugger/ledninger og bytte til åpent luftfilter til å begynne med, for å få tilbake noen av de få kreftene som ble med når den ble solgt ny :) noe ekstra jeg kan gjøre for å få et par ekstra hk? fjerne kat, justere bensintilførsel? ingen store inngrep til å begynne med:) takker for svar på forhand! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Hvis du vurderer trimming før du i det hele tatt har kjøpt bilen, hvorfor ikke bare kjøpe en sprekere med en gang? 230 er ingen rakett, og den er heller ikke lett å trimme. 300 bensin er endel sprekere, så da slipper du kanskje trimming. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Fossum Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 bilen er i nærheten av hvor jeg bor, og den er i såppas god stand. Og jeg ser ikke mørkt på utfordringer :) noen tips ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Ville heller anbefalt å se etter en 300e, den er rekke 6 og skuddsikker :) Har hatt 2 stk av den.. 230e er en rekke 4... De ruster fælt de fra 80-tallet, 90- og oppover skal være bedre. Men se etter rust i travers, kanal, gulvet i brønnen bak, dempertårn. Se etter oljelekkasje fra bak motoren, ser om det har rent ned over girkassen. Prøve kjør å hør etter klakking og andre ulyder, noen foringer må du nok regne med å skifte. automat kassene er veldig god i disse :) God bil å kjøre, så du blir nok fornøyd uansett.. MEN, 230e er ingen racer.. Disse er slappe å bruker mye bensin. Ville absolutt anbefale deg å lete etter en 300e med engang. Mye søking å krangling for å kunne montere en 300e i en 230, Bil tilsynet er ikke så glad i vektøkning ved motorbytte. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Har også hørt at Mercedes ikke gir ut godkjenningspapirer på motorøkning, så det er umulig å få det godkjent. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Merkelig.. En kar som var nedom jobben med en 190e som var godkjent med 300e motor. Stemplet i vognkort :) Men kanskje fått det godkjent på andre måter? :s Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 (endret) 230E kan være en kjempeok bil. De som sitter å påstår at 230E går dårlig, har neppe prøvd en frisk en, greitt, en 300E har 700ccm mere og 30-40 hk mere. Men M102.982 (2.3 8V 132 hk) har krefter lenge før M103.983(3.0 12V 180 hk), jevnere drag, og den drar frå botn av. Forbruket er også mye hyggeligere, men bruker man gasspedal så bruker dette og. M103-motoren har jo ikkje akkurat rykte for å være skuddsikker som noen påstår, den sliter spesielt med registerkjede, men ikkje helt ukjent med stor motorslitasje elles, skeive og sprekte topper, og glade i suppe er de helt klart. Min gamle `91 230E sedan automat, gikk på under 0,8 på langkjøring, dro veldig godt, og lite problemer. At 230E også er en modell det finnes mange av som ikkje er den mest attraktive, gjør at man kan gjøre ett godt kjøp, og mange av dem er kjøpt nye av fornuftige menn som ville ha en Mercedes, med en fornuftig billig motor, en luksuriøs bil, dette er ofte de som kjøper bilen for å ha den i mange år og tar vare på den siden de endelig tok seg råd til å kjøpe en Mercedes-Benz. Så en 230E nyere enn 90, er ofte ett godt kjøp, godt lydisolerte, billige, krefter nok, siste versjon av M102 motoren med Duplex-kjede, KE-jetronic og manifoldvarme. Deler vokser nesten på trær. En slik bils største problem og fordel, er tidligere eiers vedlikehold. Det kan sikkert jche bekrefte, også. Endret April 21, 2013 av Einar Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Helt klart. Og jada, 230 går helt greit den. Grunnen til at jeg anbefalte større motor var at trådstarter nevnte trimming. Og hvis man er ute etter skikkelig sprek bil, blir en 230 feil utgangspunkt... Og ja, tidligere eiere har alt å si. Den 230'en jeg hadde datt jo fra hverandre :D Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.