le0n Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 (endret) Har kjøpt ny bil og i den forbindelse returnerte eg 2 av felgene pga av noen små skader (type steinsprut e.l.). Nå har eg fått tilbake 2 nye, men begge to har veldig mangen lodd. Den med flest lodd har 100 gram lodd. De fleste ligger på samme plass og. Er dette normalt på fabrikknye felger med nye dekk eller indikerer det kast i felg? Endret April 5, 2013 av le0n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 100 gram på en felg er ikke bra. Det er kollossalt mye. Åssen felg og dekk er det snakk om? Personlig har jeg aldri trengt mere enn 0-10 gram pr felg og jeg har sikkert kjøpt over 40 sett i løpet av 17 år. Stort sett trenger jeg 0-5 gram pr felg. Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2013 Det gjelder 18" VW felger med 225/40 dekk. Sjekket over de tre andre felgene og samt alle fire vinterfelgene og alle felgene hadde masse lodd. Må være en dårlig maskin eller mekaniker på verkstedet, tviler på alle 8 felgene er ødelagte:) Men det ser jævlig ut da, det er litt synd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet April 9, 2013 Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 (endret) Er ikke fint med masse lodd, det er sikkert og visst. Kan jo være en som ikke bruker balanseringsmaskinen riktig. Men kan jo være dårlig kvalitet på dekkene. Orginale felger pleier jo og være rette og fine de, så skulle ikke tro problemet lå der. De tåler normalt veldig mye julig. Sikker på at det ikke er kopi/replika felger du har fått med bilen? Men er det billige dekk som står på kan grunnen fort ligge der også. Mange dårlige dekk der ute og forsøppler markedet desverre. Så lenge enn kjører på Nokian, Continental, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Falken, Yokohama, Vredestein, Kuhmo eller Hankook er en trygg på at dekkene er kvalitetsgodkjente før de forlater fabrikken. Endret April 9, 2013 av Heenster Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 9, 2013 Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 100g på ett nytt personbilhjul, det er noe galt, utan tvil. Det kan være en mongo maskin, men det kan også være en mekaniker som ikkje kan bruke det, uansett burde det ringe noen bjeller når man banker på 100g på ett nytt hjul til personbil. Man skal heller ikkje behøve lodd meir enn ein plass på hver side på felgen ved dynamisk balansering. Personlig på egne biler, så balanserer eg sjeldan, og gjør eg det, så benytter eg statisk balansering med lodd kun på midten på felger der man ikkje kan ha lodd på utsiden utan at det skjemmer, heller det enn dynamisk balanserin med feilplasserte lodd. Er det så mye som 100g ubalanse, så skal man løsne dekket og vri det 180* for å passe på at ubalanse i både dekk og felg ikkje havner same sted. Bilmekaniker som har jobbet mye med dekk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 9, 2013 Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Har jobbet med nye Passater (2008 til 2013 mod) før. Mange av de kom med utrolig mange lodd på hjulene. De kom da rett fra brygga i Oslo. ..Så kanskje det er en VW "feil" Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2013 Ja kanskje, skal sjekke med svogeren som har kjøpt Polo fra samme forhandler og se hvordan hans felger ser ut:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg