Gå til innhold

3.0r ??

Ranger emnet


OddiS

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere lufta erfaringer om 06 legacy. Og ja!! jeg veit jeg er treig med å få ut fingern, og bestemme meg, men bilen jeg tenker å bytte ut vil bare ikke dø ;)

 

jeg har nå sittet å lest litt og blitt mer og mer klar for tanken på en 3.0R utgave av legacy stv.

 

i den forbinnelse lurer jeg litt på:

 

Finnes det noen tilsalgs i norge? Jeg finner ingen. Jeg finner en del rundt om i europa.

Er det noen som har erfaringer med å importere disse?

Noe jeg bør se etter?

Automat / Manuell? Ser de finnes med 6trinn manuell, men dog noe sjelden. Er hvordan er automat kassa på disse?

Er denne så sjelden at jeg rett og slett burde holde meg til 2.0 utgaven?

 

Hva er fornuftig pris på denne? Noen som aner noe. Litt vanskelig å finne ut, i og med at det ikke er noen tilsalgs i norge.

 

Som dere sikkert skjønner så har jeg en haug av spørsmål rundt dette, og ønsker i første omgang å sette i gang en diskusjon om disse bilene. Kommer sikkert på mere etterhvert.

Morgenstund er tull i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en 3,0R Spec-B 2006 modell og kan ikke annet enn å anbefale den.

 

Fra et annet forum:

Autokassa på 3.0 er noe helt annet enn Subaru med 4-trinns i alle fall. Jeg synes den fungerer ypperlig, spesielt i sport girer den kjapt, den leser mine tanker bra, og den drar helt til rødstreken om du dårlig tid. 5EAT (spec B ?) skal visstnok være tunet av prodrive. Kan ikke sammenliknes med 2013 7-8 trinns premium tyskerautokasse såklart. Jeg kjører stort sett kun i auto/sport (ganske stor forskjell), og det fullt mulig å ha det moro på snøføre i manuell modus med hjelpeknappen avslått. Lange fine bensingir å jobbe på, og nok power:). H6 liker helt klart fersk og god 98 okt bedre enn 95. 0-100 er det litt tap ift 6-trinns kassa som faktisk kjører på 6,5 sek.

 

R' en i navnet har vel alle disse med 3.0, men noen glemmer å nevne den.

 

Spec-B er 'sportsutgaven' (ofte kalt RB). Som Viking sier med helt andre fjærbein, kraftigere stabstag, litt annen eksoslyd, særegne 18" felger, mørk innfatning rundt frontlykter, annen grill, andre framseter..... (?). Moro at Subaru alltid lager noen artige utgaver av modellene sine. Med på kjøpet får du uansett kasse en bra versjon av awd systemet, med bl.a vtd og lsd bakdiff. Fin familiebil, og litt sånn alt-i-ett bil. Vært artig med en til på forumet. Det finnes forøvrig litt snacks å få kjøpt til også..... Har greid å holde meg unna nevneverdig modding, men whiteline stabstag og droplinks bak er et must som på impreza.

 

 

Men, finner du en med 6-trinns manuell så gå for den.Er bygd av STI de ;-)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en link til dette forumet? Har du noe peiling på hvor det kan være best å lete etter en? Og hva en slik kan være verdt i dag? Og om det kan lønne seg å ta denne inn på alternativt beregnings grunnlag? Har lest at en del biler med store motorer kan være lønnsomme å ta inn på denne måten.

Morgenstund er tull i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg veien dit :) Etter å ha lett litt mer, finnes det maaange av dem i sverige til EU priser. Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg var svensk. Hehe. Må bare regne litt på import, og sånn, så kansje det blir en 3.0 på meg ;)

Morgenstund er tull i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår