Gå til innhold

Trenger hjelp til jordingspunkt for forsterker i bagasjen på 2001 passat stv

Ranger emnet


hammermannen

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har kjøpt meg sub og forsterker som jeg har montert i bagasjen på min 2001 passat stv.

 

Jeg trenger hjelp til å finne et ordentlig jordpunkt i nærheten av bagasjen for å slippe støy og ellers andre problemer.

Hvis noen har gjort dette før og har peiling tar jeg i mot alt som er av tips. Eller hvis noen har en detaljert guide.

 

Forsterkeren er på 3000W, så vil ha optimal jording.

 

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min polo så har jeg jordet der hvor baklysene er jordet, dette funker veldig bra for meg

 

Da er du en av få, for det er en serdeles dårlig plass å jorde i de aller fleste biler...

Det burde være en smal sak å skru ut baksetet (sittedelen) og bruke en av festene til setebeltet der. Husk å pusse deg ned til bart metall.

Hvilken 3000w forsterker er dette? Du vet at den da kan trekke oppi 300A hvis tallene stemmer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vipp ut ett sidedeksel, dørkdeksel eller noe annet passende, finn en egnet plass, med plass til å komme til på baksiden med mutter, og gjerne litt tjukt gods. Du kan være heldig nok til å finne ett egnet hull, men viss ikkje borrer du, og monterer eks. en M8 skrue med sprengskiver etc. og kliner inn med noe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft opp baksetet, så skrur du ut ett av beltefestene (det med rød knapp) (totalt 1 stor bolt), fest en god kabelsko på jordingskabelen, så skrur du bolten til beltefestet gjennom kabelskoen og strammer bolten godt. Bare husk og puss ned til bart metall.

Har gjort dette i min egen 05mod passat, fungerer kjempe bra :)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår