Gå til innhold

Cerwin Vega Vmax 10.4

Ranger emnet


damixa

Anbefalte innlegg

Hei. Har en liten 10" som jeg tenkte å sette inn i bilen. Har en volvo S60 med prologic system. cerwin vega Vmax 10.4 er sub elemente på. Lurer på hvordan forsterker jeg burde ha, den har en effekt på 500RMS og 1000 max.

 

Noen som vet hvordan den spiller?

 

Mvh Simen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Watt har ikke så veldig mye og si det er vor kraftig forsterkeren er altså amper som teller jeg har kicker forsterker på 500 watt men pionner elementet er på 1400 watt og forsterkeren greier det uten problemer det som har mest og si da er jo også ossen man stiller in frekvensen på forsterkeren og hvor høyt man spiller det er jo mange som bare skrur opp lyden til det vrenger seg hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gi forsterkeren noe watt i det hele tatt, men forsterkeren gir watt ut... Du har helt rett i at du burde ha en forsterker som yter 500w rms, men ikke hør for mye på det som blir skrevet over her, for en kicker forsterker som yter 500w rms har ikke full kontroll over en sub som tåler 1400w rms, og når man har en forsterker som er for svak så er sjangsen for at du presser forsterkeren for hardt slik at den klipper signalet den sender ut, og da ødelegger du fort suben.

Kicker er heller ikke noen knallbra merke, men helt ok, dog dessverre endel overpriset i forhold til hva man får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente Hvis jeg gir subben for lite watt så vil den jo ikke yte optimalt ? og ikke Hvis jeg gir forsterkeren for lite watt så vil den jo ikke yte optimalt ? hehe.

 

Men hvor mye watt ville du hatt på forsterkeren og hvilken forsterker? :)

Endret av damixa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår