asconafrelst Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Hei. Har problemer med min A6 2,5tdi v6, bilen har tilnærmet null effekt, får maks turtall 3200 (da blir den pint opp) når bilen står i fri. Har skiftet luftmassemåler, da jeg hadde feilkode på denne.. Uansett, sjekket litt ang turbo idag, det blåste godt, men ved en tilfeldighet så koblet jeg fra slange mellom luftfilterbox og turbo, å da ble bilen mye kvikkere, fikk den rett opp på rødfeltet når jeg ruste den på tomgang.. Tok da en prøvetur å bilen hadde plutselig fått 80hk til, men allikavel langt ifra der den skal være... Da ble jo bilen kjørt uten lmm, så er ikke helt med her lenger... Kan turbo være å slitt at den ikke klarer levere nok overtrykk når den har filter og filterbox å suge igjennom, at dette lager for mye motstand? Takker for all hjelp/tips jeg kan få :) Ps: har diagnose scanner, så har ingen feilmeldinger på ecu.., Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Så bilen er sprekere uten LMM? Sikker på at du har fått riktig LMM? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconafrelst Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Ja, bilen er sprekere uten lmm, skal nå være identisk lmm.. Kobler den heller ikke ifra, lar den være tilkoblet men lufta går ikke igjen da slangen er koblet vekk fra turbo... Burde jeg ikke fått feilmeldinger på ecu,en om lmm ikke stemte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Sjekk at du har fått rett LMM og at luft filteret ditt er rent, tørt og innsugskanalen er open og fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asconafrelst Skrevet Februar 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Bortsett fra å sjekk lmm så er resten ok, bilen blir svakere bare med lmm, men setter jeg inn luftfilter og setter boxen sammen blir den bare enda svakere, første som slo meg at noe blokkerte men nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Februar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2013 Deffekt LMM gjør at en ikke får korrekt dieselmengde. Får du den ikke opp på turtall MÅ det vere noe som blokkerer en plass. Luftfilter og luftfilter boks skal ikke påvirke noe som helst. Luftbehovet uten belastning er lavt, under kjøring så går det ca dobbelt så mye luft pga ladetrykk. Har hørt om innsugsslanger som kolapser under belastning som videre skaper en struping. Sjekk strukturen på alle slangene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg