Gå til innhold

golf turbo hjelp/tips

Ranger emnet


kaiove1337

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en golf 2 1.8 8v jeg har lyst til å sette turbo på.

Har ikke planer om noe stort, men en liten turbo for å få litt mere effekt og lære litt om turbo bygg. Jeg vet att sugetrim er kansje best for å hente ut litt hester og holde det holdbart på en sånn motor, men det er turbo som er planen for øyeblikket.

Jeg kan relativt lite om turbobygging så jeg trenger tips til hvilke deler jeg trenger og hva som må bli gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at det koster mye mer enn hva det smaker. For du må jo ha turboen, noen tusen der. intercooler, slanger, innsug, eksos? Det som er inni motoren må nok forsterkes/byttes. (ingen ekspert på det området, så kan være feil i noe av det jeg sier :P )

 

Da hadde det kanskje vært bedre om du fikk tak i en 1.8 G60 motor, og flytter over. Da får du 160hk originalt av motoren.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som kreves er datasprut, dyse oppsett, turbo manifold, turbo, downpipe og IC med rør

 

Datasprut: Megasquirt kommer på 5000kr, dette kan du ta med over til annen motor osv så det er en lag varing innvistering.

 

Dyse oppsett, hentes fra G60, eller annen 1.8 motor med innsprøytning

 

Turbo manifold: Tansky VW 8v CAST TURBO MANIFOLD (T3/T25) TK EM02-in Air Intakes from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com

 

Turbo: Kina turbo med T25 flens og integrert wastegate fikser biffen, eBay-aliexpress osv. Kjøpe en liten en da du slipper turbo lag.

Wholesale turbo t25 - Buy Low Price turbo t25 Lots on Aliexpress.com

 

 

Downpipe: Bygger du selv med rør fra Biltema og sveiseapparat

 

IC og tilbehør: KSR.no

 

ECS tuning har spacer plate for å redusere kompressjonen, men dobbel topp pakning funker også så lenge du holder deg til moderat ladetrykk og forsiktig tenning.

 

Pengene ryker fort, men det er lærerikt og mye av delene kan taes med over til en ny motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som kreves er datasprut, dyse oppsett, turbo manifold, turbo, downpipe og IC med rør

 

Datasprut: Megasquirt kommer på 5000kr, dette kan du ta med over til annen motor osv så det er en lag varing innvistering.

 

Dyse oppsett, hentes fra G60, eller annen 1.8 motor med innsprøytning

 

Turbo manifold: Tansky VW 8v CAST TURBO MANIFOLD (T3/T25) TK EM02-in Air Intakes from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com

 

Turbo: Kina turbo med T25 flens og integrert wastegate fikser biffen, eBay-aliexpress osv. Kjøpe en liten en da du slipper turbo lag.

Wholesale turbo t25 - Buy Low Price turbo t25 Lots on Aliexpress.com

 

 

Downpipe: Bygger du selv med rør fra Biltema og sveiseapparat

 

IC og tilbehør: KSR.no

 

ECS tuning har spacer plate for å redusere kompressjonen, men dobbel topp pakning funker også så lenge du holder deg til moderat ladetrykk og forsiktig tenning.

 

Pengene ryker fort, men det er lærerikt og mye av delene kan taes med over til en ny motor.

 

Hmm må vel kansje skifte bensinpumpa også eller lever den orginale nokk?

Den spacer plata for å redusere kompressjon, hvor fant du den? Klarte ikke å finne den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår