Sonic10 Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Jeg har denne subben og lurer på hvordan forsterker jeg trenger. Finnes det noen billige? Sony Xs-Gtx121Lc, Basskasse M/12, 1000W, Lukket Ka | Bil | Mekk Nettbutikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Litt mer info hadde vært greit. Hva har du idag, og har du mer planer i bilen? Regner med at front høytalerne er byttet ut, eller skal bli byttet ut. Vil du da ha en 5-6 kanals forsterker som kan dra både front høytalerne og bassen? Og hvor stor lommebok har du? (maks pris) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Februar 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Jeg har en Chrysler Stratus 2000 Mod som det står orginal høytalerne i. Jeg tenker i første omgang å få subben oppe å gå, men senere blir jeg å bytte ut fronthøytalerne. Usikker på pris siden jeg ikke har så mye peiling på bilstereo. Men noe rimelig. Har du noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 Du trenger en monoforsterker som gir 300w rms i 4ohm, kort fortalt... Men ikke ha forhåpninger om at denne suben skal gi deg det helt store trykket, for det kommer den ikke til å gjøre ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Har du noen tips til forsterker som tilsvarer det du skrev ovenfor? Eller evt en pakke med sub og forsterker som er bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Har du noen tips til forsterker som tilsvarer det du skrev ovenfor?Eller evt en pakke med sub og forsterker som er bra? Denne feks: Basspakke 3 - Judys Bilstereo Men du må jo også ha høyttalere osv som holder følge da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Februar 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 Ser bilen min har 2 6x9 høyttalere i hatthyllen, og tenker å sette 2 Pioneer TS-W304R istede for høyttalerne dær. Hvilken forsterker trenger jeg da? Specs på Pioneer. Maks effekt 1300 Watt Nominell inngangseffekt 300 Watt Impedanse 4Ω Følsomhet 1W/1m 95 dB Monteringsdybde 134,5 mm Anbefalt kassestørrelse (lukket) 35,4 liter Anbefalt kassestørrelse (portet) 42,5 liter Bassrefleksrør 1 x 3" / 178 mm langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2013 (endret) Dropp Pioneer, og dropp høytaler bak. Pioneer lager ikke sååå gode høytalere + halve prisen er for Pioneer merke. Og bass høytaler i hattehylle? Det vil vel riste, og bråke bra vel? Start heller med de høytalerne du har forran. Finn ut hvilke str de høytalerne er, og få tak i noen gode høytalere. (Focal, Gladen f.eks er gode høytalere) Om du vil gå et steg videre, noe jeg synes du burde da du først driver der er å dempe dører. Det hjelper mye på lyden Da det er i boks, så legg gjerne opp ny, og tykkere høytaler kabel. 2x1.5mm², eller helst 2x2.5mm² til en forsterker. Du vil ikke angre ;) Endret Februar 24, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 Dropp Pioneer, og dropp høytaler bak. Pioneer lager ikke sååå gode høytalere + halve prisen er for Pioneer merke. Og bass høytaler i hattehylle? Det vil vel riste, og bråke bra vel? Start heller med de høytalerne du har forran. Finn ut hvilke str de høytalerne er, og få tak i noen gode høytalere. (Focal, Gladen f.eks er gode høytalere) Om du vil gå et steg videre, noe jeg synes du burde da du først driver der er å dempe dører. Det hjelper mye på lyden Da det er i boks, så legg gjerne opp ny, og tykkere høytaler kabel. 2x1.5mm², eller helst 2x2.5mm² til en forsterker. Du vil ikke angre ;) Hei, jeg tar rådet ditt om å bytte ut orginalhøyttalerne i første omgang. Jeg tenkte å montere Rockford Fosgate Prime R1693 i hattehyllen. Montere Rockford Fosgate P1652S i dørene framme og diskantene oppe ved viduet. Spilleren Pioneer DEH-2500UI. Hvilken forsterker trenger jeg for å drive disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 Begrunn gjerne hvorfor du vil bruke ekstra mye penger på RF produkter som spiller sånn midt på treer, isteden for noe som spiller bedre til samme prisen eller billigere. Og hvorfor vil du ha høyttalere i hatthylla? Er ørene dine vendt bakover? Skal du ikke ha sub baki? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonic10 Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 Det er ikke noen grunn til jeg valgte merke, de var sånn passe billig og har fått inntrykk at de spiller bra. Det står orginalt 2 6x9 i hattehyllen i bilen min, og jeg tenkte i første omgang å fornye orginalanlegget. Har bestemt meg at jeg ikke vil ha sub bake i bilen, og heller kjøpe et greit frontsett og 6x9 bake. Men hvis du har noen tips angående produkter så er jeg åpen for det. :) Mvh Tord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg