seldalen Skrevet Februar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Hei Jeg har satt i et anlegg i bilen med 2 forsterkere på 1500W (mono) å 1650W. (ikke RMS) Men jeg er usikker på om batteriet mitt er stort nok, gir nok. På batteriet leste jeg 74Ah 680A, vil dette holde eller burde jer skaffe meg et kraftigere batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 HeiJeg har satt i et anlegg i bilen med 2 forsterkere på 1500W (mono) å 1650W. (ikke RMS) Men jeg er usikker på om batteriet mitt er stort nok, gir nok. På batteriet leste jeg 74Ah 680A, vil dette holde eller burde jer skaffe meg et kraftigere batteri? Det er umulig å svare nøyaktig på uten at du sier HVILKE forsterkere det er snakk om, og hva du har koblet til dem... Har med hvordan de er lastet, og hvor mye effekt de kan gi ved den aktuelle lasten. I utgangspunktet så burde batteriet ditt holde fint hvis det er i orden, men du bør sjekke hvor mye dynamoen din kan levere, og om den lader som den skal osv. Du må også bytte ledningen mellom batteri (pluss) og dynamo, mellom batteri (minus) og motor, samt karosseri, da disse ikke er dimensjonert for så store strømtrekk orginalt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seldalen Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Hei Skulle stå 650W på den det står 1650W.. Men ellers har jeg JBL GT5-2402BR Dobbel basskasse - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett på mono forsterkeren og Gladen SQX 130 - Autodesign AS på den på 650W viss det er til noe hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Det hjalp ikke stort, for du sier ikke hvilke forsterkere du har, og watten du oppgir trenger ikke bety noen ting hvis forsterkeren er av et dårlig merke ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seldalen Skrevet Februar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Mono forsterkeren e Mac Audio å den andre er Rockford :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Batteriet ditt er stor nok ja, og hvis det er i bra stand så trenger du ikke bytte det... Med de forsterkerene så er dynamoen din stor nok også, så bare sørg for skikkelig kabling der det trengs, så går dette helt fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Februar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2013 Kommer jo an på hvor lenge du skal spille med motoren av. Lenger spilletid krever større batteri. Når motoren går leverer dynamoen strøm nok til å bli døv på 10 minutter. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
seldalen Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 trur jeg kommer til og spille lite med motoren av, gidder ikke begynne og lade hele veien :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Kommer jo an på hvor lenge du skal spille med motoren av. Lenger spilletid krever større batteri. Når motoren går leverer dynamoen strøm nok til å bli døv på 10 minutter. Nå skal det godt gjøres å bli døv av det utstyret han har da. Brenner nok noen spoler lenge før det skjer :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg