Ådne95 Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 (endret) Hey! har noen ting jeg lurer på her, 1: Fikk opp en hel del feilkoder på bilen: "202 - Fuel trim bank 1 control limit" "203 - Fuel trim bank 2 control limit" "228 - Fuel trim bank 2, permissible range exceeded" "227 - Fuel trim bank 1, permissible range exceeded" Etter endel søking kom jeg fram te at det sannsynligvis er feil i luftmengdemålern eller lambdasonden som sitter før katalysatorn, høres det sannsynlig ut? Har ikke så avansert feilsøkeverktøy at jeg finner ut om den slår ut på for mager eller rik blanding... I tillegg var det koder for feiltenning på 3 sylindre, dette fiksa seg ved noe så enkelt som å bytte plugger. 2: Har chip noen som helst effekt på denne bilen? chip er jo ikke kjent for å gjøre underverker på motorer uten pustehjelp. ser fleire plasser på nett at chiptunere viser benkepapir på at chippen deres gir rundt 20hk og 30nm ekstra ? er detta tilfelle? Endret Februar 11, 2013 av Ådne95 bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2013 Hei, Du får vel ikke mye mer effekt med chip, ikke på en slik måte at det er verd penga vertfall.. :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne95 Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2013 stemmer, var i kontakt med ultimo, de sa det ikke var noen vits med mindre jeg bytta innsuget og, får se til vintern :) grenrør uten katte og rustfjerning kommer først ihvertfall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg