joalarsen Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Hvilke kabler, sikringer osv trenger jeg til å koble dette? Det er til en e36 sedan. Spiller: Alpine iDA-X305 Media Receiver Høytalere: Rockford Fosgate T152S Component System Forsterker: Alpine PDX F4 Forsterker til sub: Kicker - ZXS 1000.1 Sub: Kicker SOLOBARIC 15" L7 Vil dette funke bra? Skriv gjerne en handleliste med linker osv til hva mer jeg trenger/burde kjøpe av kabler, sikringer osv. Takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Litt sent å spørre om dette vil bli bra ETTER at du har handlet vel?? Men en ting er sikkert, det blir lyd ;) Du trenger et par signalkabler, plusskabel (50mm2), jordkabel (35mm2), fordelingsblokk, remoteledning, sikring og sikringsholder (evt automatsikring) 150A, høyttalerkabel, og diverse kabelsko til dette. lydibilen.no har rimelige kabler. Hvis det er sånn at du IKKE har handlet dette anlegget ennå, så burde du revurdere komponentene, du kan nemlig få bedre saker for ca samme pris ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joalarsen Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Litt sent å spørre om dette vil bli bra ETTER at du har handlet vel?? Men en ting er sikkert, det blir lyd ;) Du trenger et par signalkabler, plusskabel (50mm2), jordkabel (35mm2), fordelingsblokk, remoteledning, sikring og sikringsholder (evt automatsikring) 150A, høyttalerkabel, og diverse kabelsko til dette. lydibilen.no har rimelige kabler. Hvis det er sånn at du IKKE har handlet dette anlegget ennå, så burde du revurdere komponentene, du kan nemlig få bedre saker for ca samme pris ;) Takk for hjelpen :) Har ikke bestilt det enda nei. Hvilke komponenter vil du anbefale da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Er nok mye å hente på å velge andre høytalere, og forsterkere til bilen din ja :) Kjenner jeg cossiemk1 rett blir det nok noen Gladen høytalere fra www.judysbilstereo.no Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Du har nesten rett TK :) Spiller: Her kan du godt velge den du selv fant, eller gå for en løsning med DAB, Alpine CDE-136BT med DAB+ - Autodesign AS Høyttalere: Gladen SQX 130 - Autodesign AS Forsterker: Mosconi Gladen AS 100.2 - Autodesign AS Sub: Digital Designs DD2515c 15" Dual 2,0 ohm, Standar - Autodesign AS Forsterker til sub: Digital Designs M1c - 1x1700 Watt RMS - Autodesign AS Sikkert mulig å få litt rabatt hvis du kjøper alt fra samme plassen, og dette sammen med skikkelige kabler og litt dempematter, vil spille mye bedre enn det du selv fant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2013 Samme fronthøytaler sett jeg vurderer å bruke i bilen min, bare jeg skal ha 6.5" settet (: Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet Januar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2013 Vil bare legge til at det er ingen teoretisk sterk grunn til å ha mindre snitt på jordlederen enn plusslederen. Samme krets hele greia. Men jeg skjønner hvis man overdimensjonerer plusskabelen, som er populært, så får man bedre temperaturfordeling og veksling i den for lang levetid. Personlig ville jeg bare kappet en liten lengde av jordkabelen og merket den med noe slik at det er tydelig jordkabel. Istedenfor å betale dyrt for en annen kabel bare for jord. Husk å sørge for veldig veldig god jordkontakt med bilens chassi. Bare et innspill, ikke ment som dissing av de gode rådene du har fått allerede. Selv syns jeg det har vært vanskelig å feste kabelsko på disse sjøormkablene. Har klemt og loddet for å få det til, men terminalene på ampen er ofte trange for slike "høyspentkomponenter". Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2013 Vil bare legge til at det er ingen teoretisk sterk grunn til å ha mindre snitt på jordlederen enn plusslederen. Samme krets hele greia. Men jeg skjønner hvis man overdimensjonerer plusskabelen, som er populært, så får man bedre temperaturfordeling og veksling i den for lang levetid. Personlig ville jeg bare kappet en liten lengde av jordkabelen og merket den med noe slik at det er tydelig jordkabel. Istedenfor å betale dyrt for en annen kabel bare for jord. Husk å sørge for veldig veldig god jordkontakt med bilens chassi. Bare et innspill, ikke ment som dissing av de gode rådene du har fått allerede. Selv syns jeg det har vært vanskelig å feste kabelsko på disse sjøormkablene. Har klemt og loddet for å få det til, men terminalene på ampen er ofte trange for slike "høyspentkomponenter". Det jeg mente var at han skulle bruke plusskabelen frem til en fordelingsblokk, og to tynnere kabler derfra til hver forsterker, derfor tynnere jodkabel på hver forsterker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet Januar 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Det jeg mente var at han skulle bruke plusskabelen frem til en fordelingsblokk, og to tynnere kabler derfra til hver forsterker, derfor tynnere jodkabel på hver forsterker ;) Det var jo en ganske praktisk løsning. Det viktigste er alltid bare å komplettere kretsen med god jord. I min bil er det helt krisetilstander, så jeg skal ikke si så mye, men orker ikke utbedre det, jeg bare spiller på full guffe hele tiden. Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg