TKarlsen Skrevet Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2013 (endret) Fikk en sånn i posten idag, og måtte jo så klart teste i bilen :PEr det et OK resultat? Med tanke på at jeg har 2stk, 300W Focal bassere, og det Focal PS165 settet Endret Oktober 28, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Dette er db det er anngitt i, ikke sant? hvor fikk du tak i den ? :D Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2013 ja, er sånn dB måler. Finnes på finn.no til blod pris, eller på ebay til 100kr med frakt +/- Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegadriver95 Skrevet Februar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 Takker! :) Siter - Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 Er fine de der, bare synd de ikke går lenger enn til 130db, men det holder jo lenge for de fleste da. Lurer egentlig på hvorfor det skal være så ille mye dyrer for de som går høyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2013 Er fine de der, bare synd de ikke går lenger enn til 130db, men det holder jo lenge for de fleste da. Lurer egentlig på hvorfor det skal være så ille mye dyrer for de som går høyere. Eneste jeg klarer å tenke ut er at de sensorene som går over 130dB er dyrere.. Men ja, fin liten ting denne. Og som du sier, holder i massevis for oss vanlige folk :) iallefall jeg har 17.1dB igjen til jeg må ha ny :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 Skal, skal ikke? :wonder:Bruke en dynabel DY9412, eller en Focal P30DB? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2013 Hvis du har en ok Porsche, ville du da byttet den med en toyota?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2013 Så klart :D Ville ikke du? :P hehe Tanken har vært der. Derfor dynabel bassen ligger ute til salgs nå :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Nå har jeg endelig fått ut fingern og startet med å bygge ny kasse bak i bilen. Først dro jeg ut gulvet bak i bilenLa opp nytt strømpunkt under gulvet. Her kommer hovedstrøm og GND til forsterkerneFant en plate med 19mm MDF i garasjen og la det gamle gulvet oppå som malOg sånn ser det ut nå. Jeg har aldri laget sånn basskasse løsning før, så tar gjerne imot forslag / kritikk om det er noe jeg har gjort "feil"Så det som står igjen nå er jo så klart selve basskassa som skal være nedi reserve hjulbrønnen, finne plass til forsterkerne, nytt bass element, og finne stoff trekk som matcher veggene. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Hvor mye lyd vil jeg tape om jeg går fra 2stk Focal P30DB til kun et element? (pga plass, og antall liter i kasse) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Plan videre: Enten lage en vegg på ene siden, og feste forsterkeren der. Ulempen er at det vil ta mer jobb siden veggen på bilen er lavere enn da plata forsterkeren blir montert på. Så da må jeg "bygge" opp med noe, for å få en fin overgang.Eller så blir det å bygge opp en kant, fra vegg til vegg mot forsterkeren der den ligger. Mye lettere (se bilde under)Hva mener dere? :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Er det ikke mulig å felle den ned i gulvet der den ligger?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 Om jeg blir litt brutal, så skal det gå. Er isopor under. Ser nå på bildene jeg har at det lar seg gjøre å lage et hull ca der forsterkeren ligger, og fjerne isoporen under. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Og nå i natten har jeg lagt inn en bestilling hos Dynabel.no Gladen Subframe, rund 36,9 liter. Elementet liker 35liter, så dette vil bli bra :) 2stk 50mm² til 25mm² terminaler. Fjerner da strøm fordeler delen, og kjører heller 50mm² kabelen jeg har rett i forsterkeren Kjøpte også en 15" grill til å plassere i gulvet over elementet. Sånn at bassen kommer ut og inn i bilen :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg