OleJohnny1 Skrevet Desember 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2012 Hei, Tenker og montere Turbo på 1988 Ford Sierra 2,0l CL, hva vil dette koste og må det forsterkes noe på motoren? noen som har råd? tenker meg ca 200 hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Desember 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2012 Har du tenkt å dobble HK kun med hjelp av en turbo? Da trenger du nok full overhaling med nye stempler, kam, forsterka veiv, osv osv.. 1000.- / hk er nok ikke langt fra sannheten om du skal lage noe seriøst. Men så spørs det ju om får den gjenom EU-kontroll med så mye effekt. Da må du gå over bremser, hjuloppheng m.m Satsa på en rimelig Cozzy så har du 200hk til halve prisen. Men uansett, lykke til.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2012 Nja. Vet om folk med over 300 hk på en urørt motor. Men den lever ikke evig... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Det er en del som har slengt turbo på DOHC-motoren, de fleste har havarert, mens noen virker å få dem til å holde en tid. En ting er sikkert, skal du ha holdbarhet, så må du åpne motoren, kompresjonsforholdet må senkes, og råde-lager minst bør skiftes ut til bedre saker. Man bør vel vurdere å skaffe litt bedre råder og stempler også, og ikke minst feilene som disse motorene har orginalt, topp/toppakning og registerkjede bør vurderes. Skulle jeg bygd en DOHC med litt ekstra pulver billigst mulig: Turbo koblet til orginal eksosmanifold med ett rør, intercooler, neddreide stempler, Megasquirt-datasprut, nytt registerkjede er ikke dumt, orginal ståltopppakning, nye rådelager. Mase mere som skal til, uten tvil, men det der er en billig løsning, du må også ha styring på tenninga. Skal man bygge noe for å vare, så må man vel satse på stempler og råder av litt bedre kvalitet, skikkelig grenrør, motor med nye rammelager i tilegg, rett og slett en noverhalt motor med masse dyre deler som ikke vokser på trær. Sånn rent teoretisk veldig enkelt sett vil 0,7 bars trykk gi deg 204 hk, og det er jo ikke noe ekstremt ladetrykk, men det er 0,7 bar mere enn motoren er bygget for. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.