keon2k Skrevet Desember 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2012 (endret) Hei, jeg har en audi a4 1.8t 96 model, og har problemer med luftingen av tanken. Bilen kveles enkelte ganger for at den ikke har lufting til tanken eller motoren. Høres snålt ut, men det går en slange nede på innsiden av kanalen bak høyre forhjul. Og den slangen er det vakum på, og bensintanken hører jeg trekker seg sammen pågrunn av at den ikke får lufting i tanken. Når bilen stopper hører jeg at tanken utvider seg igjen og det knirker og knaker. Det er ikke noen vakum på slangen bak høyre hjulet nå, forsvant plutselig. Den har vert tildekket med snø og slaps. Så lurer på om det kan være noen form for lufting til tanken som lager problemer. Håper på noen svar. Pluggene byttet for en stund siden til ekte plugger fra møller. Er byttet olje og filter for ikke så lenge siden. Er nok av kjølevæske på bilen osv.. Og halv tank med bensin++ Endret Desember 14, 2012 av keon2k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 Ingen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 På mange biler går luftinga fra tanken framover og til et kullfilter som gjerne er plassert under en av forskjermene. Som regel må man skru av skjermene for å få øye på filteret. Grunnen til at det gjøres sånn er noen utslippsregler tror jeg. Ville prøvd å lokalisere dette filteret og nappe av slangen som går til tanken for å se om det hjelper. Kan hende filteret er tett. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 Endelig ett svar, får prøve ut og sjekke det :) takk for hjelpen så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2012 Men tar ikke det filteret bare opp bensindamp da? Sitter jo en Solenoid ventil oppi motorrommet, er det ikke den som styrer luftingen til tanken? Audi Workshop Manuals - A4 Mk1 - Testing solenoid valve 1 for activated charcoal filter -N80 Linken over er bilde av den solenoid ventilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg