Rune Pedersen Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 Hei. Har en Ford Mondeo 2008, 2,0 TDCI Titanium X. Batteriet mitt flater ut om vinteren, etter å ha brukt motorvarmer kun 2-3 ganger. Hvis jeg ikke bruker motorvarmer, starter ikke bilen ved -12 grader. Er litt oppgitt, og hørt med noen venner. En av dem ba meg kjøpe batterilader, noe jeg har gjort på BiltemaBatterilader 6/12 V, 4 A - Biltema. Men nå skjønner jeg ikke hvor jeg skal koble minuspolen. Rett i karosseriet, eller finnes det en minuspol ? Jeg får heller ikke kjørt dieselvarmeren med funksjonen "active now". Trodde dette ville sette igang varmeren med en gang, men den gang ei. Hva gjør jeg, hvordan gjør jeg det ? Til og med min gamle bil, en 97 modell Peugeot 406 startet etter å ha stått to mnd i kulda. Hvorfor gjør ikke Ford det samme ? Desperat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 1. Skaff deg et skikkelig batteri. AGM-type. 2. Det er to poler på batteriet, en er merket med + og den andre med - (Men du kan også koble minus til karosseriet hvis det er enklere. 3. Du får ikke startet motorvarmer hvis du har lite drivstoff på bilen, tror den slutter å fungere når du har så lite at drivstofflampa lyser. 4. Sjekk om Ford har en programvareoppdatering til din bil. 5. Nye biler har mye elektronikk som bruker strøm hele døgnet, men dette skal ikke være noe problem selv om bilen står lenge. (Da skal den nok stå veldig lenge) Jeg har en 09 Titanium Sport, og har ikke problemer med dette selv. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 Dettte var et problem da disse bilene var nye i hvertfall. Batteriene trenger en kraftig lader over lang tid for å bli toppladet. Gjelder egentlig alle AGM batterier. En liten hjemmelader er rett og slett ikke nok, batteriene må nærmest kokes Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2012 En ting til angående dieselvarmeren din. Ikke usannsynlig at du må trykke inn bremsen etter at du har merket av "Activ now". Jeg må det på min hvertfall, har automat. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Pedersen Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 1. Skaff deg et skikkelig batteri. AGM-type. 2. Det er to poler på batteriet, en er merket med + og den andre med - (Men du kan også koble minus til karosseriet hvis det er enklere. Jeg har en 09 Titanium Sport, og har ikke problemer med dette selv. Minuspolen er skjult, og når jeg fester minusen i karosseriet, melder laderen at det ikke er mulig å lade batteriet. Den varmer fint, og har ikke vist tegn til lavt batteri, men er redd det kommer snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Gundersen Skrevet Mars 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 (endret) Rett atmed batteri er d lagt ut minus til lading det finn du i instruksjonsboka Endret Mars 2, 2013 av Vegar Gundersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Gundersen Skrevet Mars 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2013 har du bare korte turer så få ikkje batterie lade sæ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg