Gå til innhold

Kjøp av e36 318is/320 (førstebil) TRENGER TIPS.

Ranger emnet


2OOsx

Anbefalte innlegg

Så jeg har drevet å mailet i det siste på en 318is (e36).

Er veldig interessert i bilen, har en custom lakk som drar inn oppmerksomhet og som ser jævlig bra ut.

 

Er en 318is, men grunnet rådebank byttet han til en 320 motor.

Bilen har gått 250,000km mens den nye 320 motoren har gått 150,000km (dette kan han ikke bevise, men motoren virker frisk og bra).

 

Litt info jeg har fått fram nå; (negativt)

Litt tikking iblant ved kald start (et par sekunder),

VANOS (kommer noe lyder fra den når den er driftsvarm, som stopper fort.

Dette skulle forsåvidt være normalt),

Venstre framskjerm og bagasjelokk har rust og bør byttes etterhvert,

320 motoren er ikke godkjent i vognkortet.

 

Mer info; (positivt)

Nylig eu-godkjent (aug 2014),

Starter og går uten noen tegn til problemer (brukes hverdagslig),

Rå lakk ❤

 

Så... trenger veldig noe kunnskap her.

Er relativt ny til bil skruing, men er interessert i å lære.

 

I annonsen står den for 25,000 (30 med felger).

Hva syns dere basert på denne infoen til nå?

Endret av 2OOsx

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt e36 320 å det er en god bil ;)

 

Bytte bagasjelokk og framskjerm er ikke en vanskelig jobb, men kan jo bli litt kostbart om du skal lakke det opp igjen.

Siden bilen "rå lakk" så er den vel nylakkert for ikke så mange årene siden? Hvis det er tilfelle burde du se over bilen nøye, da det kan være gjort noe dårlig arbeid under lakkering.

 

Ang. motoren kan den bli et problem da du veldig lett ser forskjell på 318 (4 sylindrer) og 320 (6 sylindere).

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt e36 320 å det er en god bil ;)

 

Bytte bagasjelokk og framskjerm er ikke en vanskelig jobb, men kan jo bli litt kostbart om du skal lakke det opp igjen.

Siden bilen "rå lakk" så er den vel nylakkert for ikke så mange årene siden? Hvis det er tilfelle burde du se over bilen nøye, da det kan være gjort noe dårlig arbeid under lakkering.

 

Ang. motoren kan den bli et problem da du veldig lett ser forskjell på 318 (4 sylindrer) og 320 (6 sylindere).

 

Ja, var akkurat det med motoren jeg stussa litt på :/

Som min far sa, det kan jo hende han fikk den godkjent via en kompis eller noe sånt, da kan det jo bli et problem om jeg kjøper den ettersom jeg kanskje hadde blitt stoppet osv og måtte vist om igjen.

 

Har 2 bilder av bilen så kan du se lakken for deg selv,

akkurat det med lakkeringa og skadene dems bryr jeg meg fint lite om, er motor problemer jeg er redd for.

 

 

Endret av 2OOsx

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldrig kjøp noe hjemme-mekk som ikke er godkjent i vagnkortet. Kan vara att det blir dyrt å få den på veien.

Gick på den smellen med en Golf som det var "TUV-godkjent" senkesett på. Trengte kun å vises for biltilsynet.

Ende opp med 4 nye demper + fjær som kostet mer enn bilen for å få skilter på den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldrig kjøp noe hjemme-mekk som ikke er godkjent i vagnkortet. Kan vara att det blir dyrt å få den på veien.

Gick på den smellen med en Golf som det var "TUV-godkjent" senkesett på. Trengte kun å vises for biltilsynet.

Ende opp med 4 nye demper + fjær som kostet mer enn bilen for å få skilter på den igjen.

 

Jeg quoter;

"Når bilen er over 10år gammel og har vært minst 10år i Norge, så er det ingen avgifter å betale for å øke effekten.

Det er også samme bremser på 318is og 320. Så Skal forsåvidt være mulig å få det godkjent bare ved å søke og vise bilen på biltilsynet om man får ja til ombygging fra 318is til 320 på søknaden. Men da må evt også senkesettet godkjennes i vognkortet eller org fjærer monteres istedet for senkesett. Og de sota baklyktene + effektanlegget burde nok vært byttet ut med orginalt på visningen isåfall."

 

Han sa også at på eu så sjekker de ikke motoren nøye, altså om den er 6 sylindret i stede for 4 så er det svært mulig de ikke legger merke til dette. Men veldig enig i hva du sier.

Fremtidlig s13 eier (forhåpentligvis) - CHECK

 - 298whp CA18DET @ 1.05 Bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår