kimar Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Hei jeg har en nyere japse nå og begyner og bli veldig lei av nyere biler som det altid er noe elektronikk tull med. Så vurderer å kjøpe meg en volvo 140 som veteran bil til våren og når bruks bilen jeg har nå tar kvelden så tenker jeg og bruke volvo en som bruksbil. Det jeg lurer på er går det greit og ha en 40 år gammel bil som bruksbil? Tenker at jeg skal ta alt av rust jeg finner og gi den en lettere restaurering. Kan skru selv og har hatt volvo 240 i noen år pluss at jeg har vokst opp med disse bilene. Va tror dere om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zappezopp Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Vis du ikke er så nøye på kjørekomfort så er 140 knall bra! Skal ha det sjøl etterhvert :D Siter Signer her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Er ikke så nøye på kjørekomfort bare bilen har gode seter så er jeg fornøyd og det har jo volvo. Bra at det er andre som også kan tenke seg gammel bil som bruksbil det liker jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zappezopp Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Faktisk så er volvoene eneste bilen jeg ikke får vondt i venstre rævball enda xD, gjør det i alle andre biler :P Det er jo så mange som er livredd gamle biler med høy kmstand, Har aldri stoppa meg det for å si det sånn :) Siter Signer her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 He he jeg har det samme med ryggen har vondt i nesten alle biler jeg sitter i uten om de gode gamle volvoene:) Nei høy km stand er ikke jeg heller redd for det er mer rusta jeg er redd for. Har har sett denne i rundt mandal i noen år nå Volvo 145 1971, 180 000 km, kr 6 530,- - Eieren tar ikke tlf ringte han flere ganger i sist uke. Men det er desverre automat gir og at volvo 140 til den prisen er vel nok skam rusta. Jeg liker av en merklig grunn stv veldig godt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Er det noen flere som har erfaringer med gammel volvo som bruksbil? Er inntesert i og høre om alt fra pv til amazon og selvfølgelig 140. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rustenchrysler Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Kjører 144 min til daglig, men er jævlig glad for å ha en bil i reserve. Det gjør ingenting om du punger ut litt ekstra for en velholdt en. Det gjorde ikke jeg:) Har byttet bremserør og bremseslanger, eksosanlegg, radiator, vannpumpe, overløpstanklokk (som jeg nå har lært at er utrolig viktig at er i orden!), overhalt topp, byttet toppakning (som røk pga kokoing pga lekk overløpstanklokk!). Masse småting som blinklysbryter, noe elektronikk, plastdingser her og der osv. Har en del rust som må sees på før neste eu. Uansett hva jeg gjør så er det en 40 år gammel bil. Prøv å sammenligne med en 40 år gammel dass og et 40 år gammelt kjøleskap, de er ikke akkurat nye de heller. MEN når alt det er sagt er jeg superfornøyd med bilen og stortrives med å putre rundt. Og føles skikkelig bra når en ting som har vært i uorden blir på stell og alt er relativt lett å fikse på. Hadde f.eks. toppakningen ryki på chrysleren så hadde jeg knekt løs jekselen med cyanidampullen min i for å slippe å bytte:) Siter Maskinbutikken, dreiebenker og fresemaskiner 1972 Volvo 144 DL 1995 Stratus som er eu godkjent i flere uker til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimar Skrevet November 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 Det er slikt som jeg er redd for at det blir mer skruing en kjøring. Men det jeg tenker er at jeg kan bruke ca 20.000kr på kjøp av bilen. Har planer om etter kjøp og bytte ut alt jeg kan ha råd til med nytt eks kjølesystemet og teninga og mye mer. Har også planer om vist det ikke koster for mye og skru av toppen og få herdet ventilsetene slik at jeg kan kjøre på blyfri bensin. Og da kan en jo få byttet topp pakninga i sama slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rustenchrysler Skrevet November 13, 2012 Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 Min 144 er et dårlig eksempel da den er et klassisk impulskjøp. Måtte nemlig ha 1972 mod 144DL med manuell kasse og ikke noe annet og kjøpte den første jeg hadde råd til som ble til salgs innen rimelig avstand, dro tidlig fra jobb og kjøpte enveisbillett med toget samme dag og var hjemme med bilen langt på natt:) Men har ikke angret på kjøpet i det hele tatt. Bare løp og kjøp deg en du synes er fin, du får ikke tapt enorme summer på det og får alltids solgt den etterpå. Byttet med en gang jeg kjøpte bilen kondensator, stift, fordelerlokk, rotor, tennkabler og tennplugger, kostet en drøy tusing. Bilen har alt i alt kostet meg godt under 30000 inkl bil, forsikring, eu godkjenning, togbillett og deler. Hvis det er noen andre her med meninger kan gjerne de føye til noe, er selv interressert i andres erfaringer. Siter Maskinbutikken, dreiebenker og fresemaskiner 1972 Volvo 144 DL 1995 Stratus som er eu godkjent i flere uker til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.