Ollimo Skrevet Oktober 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2012 (endret) Heisann! Jeg har vurdert å bytte Volvoen min med en bil som er litt mindre, og ikke minst billigere å eie og bruke! Har sett på en 1979 modell som ikke har gått mer enn 90,000km, men som har byttet motor. Nå står det en 1,6td i den, ukjent årstall og km om jeg ikke husker feil. Selger mente den ikke skal ha gått altfor langt :p Det jeg egentlig lurer på er hvordan disse bilene holder seg etter 33 år? Er det mye feil, utenom rust? Hvordan holder denne motoren seg, hvis den ikke har gått så veldig langt? Håper noen har litt info til meg, fant ikke så veldig mye om dette når jeg søkte her.. :p Endret Oktober 25, 2012 av Ollimo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2012 Utenom rust, foringer og kuler så snurrer de evig. Vis den er rustfri og ellers strøken så er det etter mitt syn synd å kverke den ved å kjøre den i saltlake og ellers hjere med deg. 1.6TD vekkes lett opp fra de orgianle 55hk til 100hk med skikkelig mod av dieselpumpe og litt mer trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollimo Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Okei, høres bra ut :) Den er nok ikke rustfri og strøken nei, så jeg tror ikke jeg ødlegger et fint eksemplar ;) Dette blir uansett ikke en herjebil. Er det bare å skru "fullt" opp på dieselpumpa, og deretter justere turbotrykket, eller er det mer avansert enn det? Har lest litt div om det der :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Skal en gjøre det skikkelig så modifiseres pumpa sånn at en får mer turtall, kan fin fint kjøre den motoren der med full effekt opptil 5500rpm... Koster noen få kroner, men verdt penga. Bare justere opp pumpa på måfå gir bare masse svartrøyk og lite effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Oktober 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2012 PS: har du krom fangere på den så er eg veldig interresert i å kjøpe de av deg. Bra plast fangere kan gies som delbetaling.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ollimo Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Hvordan/hvor gjøres det? :p Sorry for mange spørsmål.. Har bare veldig lite peiling på dette her :) Står svarte fangere med en liten kromlist på kanten på bilen nå, går ut ifra det er riktige fangere? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet November 1, 2012 Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Vis du har smale baklykter så er det "feil" med plast fanger, mange ble modifisert med plast fangere for å se oppdaterte ut tidlig på 80-tallet. Har ikkje kontroll på hva som må gjøres. Men det kjører en Einser på VACN.no som har benka 150hk på hjula med 1.6TD, denne har vel å merke ombygd pumpe og en bittelitt større turbo. Anbefaler å melde deg inn i VACN, der får du alt du trenger av hjelp til trimmingen. Og du kan bli med å kjøre på våler og rudskogen til sommeren ;) Det er også en Jetta 1.6TD som bygges med et mål om over 200hk på hjula, denne har twin turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einzer dude Skrevet Desember 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2012 golf einzer er gode bruksbiler det, morsomme biler å kjøre, å man vekker alltid oppmersomhet, ;) er 1,6 bensin jeg har da å ikke diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.