Rsele Skrevet Oktober 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2012 Har to stk stratus,en 2,0 LE og en 2,5 LX. Nå har 2 literen begynt og oppføre seg merkelig ved bremsing. Når jeg kjører i lav fart og skal bremse slik at bilen står stille så trekkes bremsepedalen inn og lager en merkelig lyd,som om ABS slår inn. Bilen oppfører seg helt normalt ved bremsing i høyere hastigheter.Har ingen varsellys som lyser. Hva kan dette være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest hafnor Skrevet Oktober 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2012 merkelig-det som drar inn bremsepedal kan jo være bremsekraftforsterkeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Tror ikke det er bremsekraftforsterkeren fordi bremsene er normale ved høyere hastighet. Lyden og bremsepedalen trekkes inn når jeg har så liten fart at det er rett før jeg stopper. Har funnet ut at hvis jeg pumper bremsepedalen rett før jeg skal bremse full stopp så kommer ikke lyden og at bremsepedalen siger innover. Skal prøve og lufte bremsene idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet Oktober 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Kan høres ut som noe som har med ABSen å gjøre, enten ABS-sentralen eller en sensor. Min søster har samme problem på sin Chrysler Neon, men har ikke fått sett noe nærmere på det annet enn litt googling. Tenkte å prøve å bytte "hjernen", det er iallefall tipset jeg har funnet på nett. Du kan jo la oss høre om det funker etter du har luftet ;) Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Kan høres ut som noe som har med ABSen å gjøre, enten ABS-sentralen eller en sensor. Min søster har samme problem på sin Chrysler Neon, men har ikke fått sett noe nærmere på det annet enn litt googling. Tenkte å prøve å bytte "hjernen", det er iallefall tipset jeg har funnet på nett. Du kan jo la oss høre om det funker etter du har luftet ;) Luftet bremsene idag men det hjalp ingenting. Siden du nevnte hjernen på ABSen så tok jeg av koblingen inn på styreenheten,en liten skrue som måte løsnes. Satte den på igjen og rikket godt på koblingen før jeg strammet skruen som holder koblingen på plass. Tok meg en kjøretur og bremsepedalen fungerte sånn som den skal. Tør ikke å ha for store forhåpninger om at feilen er rettet,men tror nok uansett det er hjernen til ABSen som setter grå hår på hodet mitt. :mekke: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Kjørte på jobb idag og da kom samme feil tilbake men ikke så hyppig som før. Tok en tur innom huggeren når jeg skulle hjem,fant en ABS sentral på en bil. Kostet meg 350 kr men kan levere den tilbake om den ikke funker. Så langt funker alt ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Etter at ABS sentralen ble byttet har ikke feilen kommet tilbake. Så konklusjonen må være at her var det en defekt ABS sentral som var årsaken til mine bremse problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg