Gå til innhold

Morsomt møte med politiet her om dagen

Ranger emnet


mazdak

Anbefalte innlegg

Hadde et litt morsomt møte med politiet her om dagen når jeg var ute å kjørte motorsykkel.

 

Ble stoppet, og hadde tilfeldigvis glemt igjen del 1 vognkortet i den andre jakken min. Var veldig sikker på at jeg skulle få en bot for dette, men heldigvis kom jeg på noe smart.. Jeg hadde lastet ned en app fra vegvesenet for en stund siden, hvor du kan taste inn understellsnummer eller kjennemerke for så å få opp informasjon om kjøretøyet (hvilket distrikt det er registrert i, tekniske spesifikasjoner, årsmodell, farge, førstegangsregistrert etc. etc.). Når jeg så ble stoppet og spurt etter vognkort spurte jeg politibetjenten pent om å gi meg 2 minutter, så skulle jeg få det frem digitalt (dere skulle sett ansiktsutrykket hans...). Tastet inn registreringsnummeret på appen og fikk frem informasjonen. Så tastet jeg inn registreringsnummeret på SMS og sendte til 2282 for å få frem en bekreftelse på at sykkelen faktisk stod på meg. Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg virkelig ikke trodde at dette skulle fungere... Men politibetjenten var enig i at alt informasjon jeg fikk opp var det samme som stod i vognkortet, så jeg slapp den sure lille boten!

 

Så... Hvis noen av dere tilfeldigvis blir stoppet uten vognkort, så må dere gjerne prøve dere på det samme. Vognkort del 1 skal riktig nok medfølge under kjøring, men dersom betjentene er hyggelige kan det kanskje fungere. Koster riktig 3kr for SMS og noen øre for datatrafikk, but who cares.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal jeg huske ! jeg har blitt stoppet en gang selv uten vognkort , men jeg fikk bare stikke siden jeg hadde fått lappen den dagen , mener ikke selv at jeg skulle ha fått sluppet unna , men sa jo ikke nei :D haha

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var heldig som møte en politimann som ikke viste bedre. Del 1 av vognkort skal som du sier alltid følge kjøretøyet. :D

 

finnes mange av de , men fyfaen det finnes noen av den strenge typen og : o

Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (
Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005mod
Volkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987mod
Audi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod

Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår