hallvardr Skrevet Oktober 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2012 Har tenkt litt på å bytte litt deler på min 1.8TQ og da er det jo gøy med noe bedre. Er det bolt on å flytte over bremsene fra en S4 til 1,8TQ når det er samme årsmodell? De er vel vesentlig kraftigere og er i alu så de ikke ruster? Har også tenkt på fjærer og dempere, men det går kanskje ikke pga vekten på bilene er forskjellig? Noen som vet hvor mye lavere S4 og RS4 er i forhold til standard (mulig å skifte overskriften så den gir litt mer mening?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Er det ingen som har satt på S4 bremser på A4 b5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skår88 Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Bremsene passer ikke over, de er større avstand mellom feste boltene på s4 en iforhold til a4. skal du ha s4 bremser må du også bruke nav fra s4, mn då må du kanskje bytte ytre drivledd også? det er eg ikke sikker på.. Du kan sette på s4 dempere på a4en, forskjellen er bare at s4 demperene er godkjent med høyere belastning, om det blir så masse lavere veit ikke eg, kanskje litt.. Eg har s4 nav ligende tilovers om du trenger. de kan du ta på pm såfall. Siter [sIGPIC][/sIGPIC] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hallvardr Skrevet November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Testet i dag og det stemmer ja. Må ha nav og drivledd i tillegg. Fant noen gode linker her: DIY: B5 S4 Brake Conversion for the B5 & B5.5 Passat og VWVortex.com - DIY: Official B5 A4 to B5 S4 front brake upgrade Demperne fant jeg vel ganske raskt ut at ikke var noe vits, er beregnet på en tyngre motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg