Gå til innhold

dritt lei CD 30 MP3

Ranger emnet


samsi

Anbefalte innlegg

Kjøpte en opel astra H 06 mod for en lita stund tilbake. Og er meget lei av å ikke ha AUX tilgang.

 

FM sender = NEITAKK

 

Orker ikke First Price lyd kvalitet.

 

Med dette ønsker jeg å bytte til en såkalt CDC 40 Opera med CID skjerm eller "CD 70 Navi med CID skjerm. Begge er originale med til nyere modeller enn min.

 

Problemet er at man må "divorce" spilleren + display for så å "marry" når man setter det på din egen bil. Noen som har erfaring rundt dette? I følge britisk opel forum så kan man gjøre dette med hjelp av Tech2 eller OP-COM som dem kalte det.

 

Noen som har hørt om, brukt eller vet noe om de "verktøyene" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tech2 er verktøyet Opelverkstedene bruker. Det er litt for dyrt for hvermannsen å kjøpe seg. OP-COM kan du få kjøpt relativt rimelig på ebay. Den funker bare på Opel, men kan gjøre en god del mer enn en vanlig feilkodeleser. OP-COM er enkelt å bruke, men har aldri prøvd å pare en CD-spiller med det. Skal dog være funksjonalitet der til å gjøre det.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Vet du om noen som kunne vært behjelplig med et slikt verktøy? Skulle så absolutt skaffet meg et selv, men siden jeg studerer nå, så er det ikke sjans i havet.

 

En god venn av meg som har en sånn chinese diagnostic scanner: http://www.obdchina.com/launch-x431-diagun-scanner-p-1365.html

 

Men den er ganske så crap :/ men fikk programmert en nøkkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koster ikke mer enn litt over den magiske 200-kronersgrensa (typisk) fra ebay eller dx.com.

 

Beste tipset for å få tak i noen med en slik en i nærområdet er vel kanskje Opel Motorsport Club. Jeg har en, men jeg befinner meg i Halden. Ellers går det jo an å høre med ditt lokale opelverksted om hva de skal ha for jobben.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene. Tenker meg jeg bestiller OP-com og ser hvor langt jeg kommer med chinese produktet. Hvis det mot formodning ikke skulle la seg gjøre med det produktet, hadde du hatt mulighet til å bli med en turen til huggern og "avkodet" et slikt produkt?

 

Diverse Britiske forum hevder at hvis man ikke avkoder den der og da på bilen, vil det poppe off "Safe mode" når det er satt i en annen bil. Et slags tyveri shallabajs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår