Gå til innhold

Slark i drivverk

Ranger emnet


toyotahiakk

Anbefalte innlegg

Har en 07 med "4x4". Den smeller så jævlig i drivverket hvis jeg er litt hard av kløtsjen.

Kløtsjen er nettopp byttet, var noen som mente fjærene i lamellen var en svakhet.

Men den ble ikke så mye bedre. Oppheng til gir og akslinger virker grei.

 

Noen som vet hva som er svakheten på disse bilene? Girkasse, fordelingskasse, aksler?

 

Har en 08 modell som firmabil og den er en "drøm" å kjøre i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Opplagringen til mellom aksel er en svakhet p� Hiace og kan gi bankelyder ved igangsetting og ved gassp�drag.

 

Ja, har f�tt tips om det. Men den virker fin.

 

Hele bilen virker ellers Meget d�rlig vedlikeholdt (r�vpult), s� vi f�r se hva Toyota mener.

 

 

Ca 3000 for hjulstilling tar de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Om foringene i bærebruene bak er dårlige så får det en risting.

f.eks ved igangstart og en er litt for rask på clutchen. Og hvis en spinner litt med lite gass.. (snø/grus)

Blitt fortalt dette av flere verksteder nå. (Har fått dette litt sjøl.) Derfor jeg byttet foring på mellomaksel. Den var dårlig, men det blei ikke helt bra.

05' Toyota HiAce 2.5 D-4D!

00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210!

 

BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har ikke blitt helt bra. Har byttet kl�tsj, en foring p� framakselen og gummikussen p� mellomakselen.

Merket n�r jeg hadde av girkassen at det var j�vlig med slark i svinghjulet.

 

Er det ikke enkelmasse svinghjul p� disse maskinene? Det s� s�nn ut hvertfall. Hadde bare kassen trekt litt bak s� jeg fikk ut kl�tsjen. (Veier noe j�vlig disse kassene p� 4wd)

 

Hadde den inne p� j�ger og de fant ikke annet en de 2 foringene som jeg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår