Gå til innhold

360 turbo førsteprosjekt

Ranger emnet


blåryk

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 360 i helga for å drive litt skruing på :) var en gammel man som solgte den billig til meg. og den har bare har godt 111.000 ca. så lurer på om noen kan hjelpe meg med litt trim tips. er en b200K motor som står i tror jeg men forgasser :/ hvordan er det med turbo montering på forgasser? å tåler b200k motoren turbo? tenkte ikke noe 400 hk spølemaskin men rundt 180 - 200 ++ hadde sikkert holdt : ) har ikke lyst på motor bytte... vil heller kjøre istykker b200k motoren før jeg skifter blokk. er helt fersk på bil skruing så vil gjerne ha all den hjelpen jeg kan få : ) tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vist du skal ha det godkjent så pass på at du ikke overskrider 140hk. Er mindre jobb og putte oppi en B23/230 vist du gjør det så er det bunn panne med peike pinne og motorfester som må flyttes over. Vist du putter oppi noe mer en orginalt så er det viktig at de girkasse festene bank på hver side av kassa er gode ellers vill du rive i stykker drivverket fort.

Hadde det vert meg så hadde jeg godt for en 2,3L men den toppen som har høyest comprisjon og bygd om til insprut eller en bra god forgasser for da har du ca 150hk og da flytter det greit på seg og mulig å få godkjent.

Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending

caravelle 00mod 2,5tdi 8 seter

taunus 82mod 1,6L med 2,0L 2dørs

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vist du skal ha det godkjent så pass på at du ikke overskrider 140hk. Er mindre jobb og putte oppi en B23/230 vist du gjør det så er det bunn panne med peike pinne og motorfester som må flyttes over. Vist du putter oppi noe mer en orginalt så er det viktig at de girkasse festene bank på hver side av kassa er gode ellers vill du rive i stykker drivverket fort.

Hadde det vert meg så hadde jeg godt for en 2,3L men den toppen som har høyest comprisjon og bygd om til insprut eller en bra god forgasser for da har du ca 150hk og da flytter det greit på seg og mulig å få godkjent.

 

har litt dåli budsjett for tiden enda så spørs d blir motor bytte til neste sommer. men tenkte kansje noe sånn disel turbo med ein go trykk gasser med det første på org motor. funker dobbel pakning eller mekke pakning av kobber for å senke kompresjonen? men sliter med å finne noen forgasser som tåler overtrykk. noen her som vet om noe sånt? er ikke noe spess viktig om den kan bli godkjent eller ikke. vill bare få litt mer fres : ) får heller godkjenen den med en stabil ft motor senere ;) men er også litt usikker på driv verk og kassa på 360. siden kassa ligger bak på diffen vil den kansje fortere havarere?

 

skal få lagt ut bilder når prosjektet settes igang. må bare få kjøpt det jeg trenger først. takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Drivverket til volvo 3 serie skal vist tåle 180hk vist motor fester og gir kasse fester er bra.

Det som ryker først er vist den skjøten som er mellom gir kassa og mellom axlen den er skrud men kan sveises for og tåle mer

Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending

caravelle 00mod 2,5tdi 8 seter

taunus 82mod 1,6L med 2,0L 2dørs

du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse

kongen av skrive feil er sikkert meg det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har funnet ut at det er litt jobb som må til for å få ombygd b200k motor til turbo. blir litt for høy pris til at det blir relevant med det første. så da tenkte jeg kansje skulle prøve litt suge trimm istede, om dette bli litt billigere. er det noen her som har noen enkle tips for sugetrimm. porting av topp og dobble forgassere burde vell fungere greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Kjøpte meg en 360 i helga for å drive litt skruing på :) var en gammel man som solgte den billig til meg. og den har bare har godt 111.000 ca. så lurer på om noen kan hjelpe meg med litt trim tips. er en b200K motor som står i tror jeg men forgasser :/ hvordan er det med turbo montering på forgasser? å tåler b200k motoren turbo? tenkte ikke noe 400 hk spølemaskin men rundt 180 - 200 ++ hadde sikkert holdt : ) har ikke lyst på motor bytte... vil heller kjøre istykker b200k motoren før jeg skifter blokk. er helt fersk på bil skruing så vil gjerne ha all den hjelpen jeg kan få : ) tusen takk.

 

Du må ikke ødelegge et slikt smykke av en 80talls kalssiker. Min 360 GL skal aldri få mer enn originalt. Men jeg holder til i veteranmiljø, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår