Gå til innhold

Brukstralla mi

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

IMG011-2-4.jpg

 

Er ikke noe flink til å følge opp tråder på bilene mine, men jeg kan jo gjøre et forsøk iallfall :) Fadern kjøpte denne ny i 2000, 1.3-liter, aldri vært åpna, original clutch osv. Tok oljeskift i går, gått 179k nå.. Jeg tok over bilen i 2010 og har vel kjørt 80k på to år.. :) Av mods er det foreløpig ikke noe veldig spennende, fikk tak i Tein coilovers fra en Scion xB (justeringa har satt seg bak på ene siden, derav høyden) til en god penge. Tok noen felger jeg hadde på en annen bil, Borbet T i 7.5x16 og 9x16 - akkurat passe breie foran, altfor breie bak.. Montert kort antenne fra RAV4, fjerna emblene bak og montert et Funcargo-emblem fra Japan.

 

Kunne ikke vært mer fornøyd med denne, beste bruksbilen jeg har hatt. LMM på innsuget konka på 100k. Har en liten eksoslekkasje foran som ble ordna i våres men som har kommet tilbake, må sees nærmere på. Fikk en feilmelding på O2-sensor/kat i Ungarn i sommer så det er mulig vi tar hele eksosen mens vi er i gang, vurderer skjult stuss med litt lyd :)

 

Kjørte bilen T-R Kypros i sommer, her er den på sitt sørligste hittil.. :)

IMG094-2-2.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hehe, takk takk.. :) Er ikke så mye nytt å melde om her, har gått 185k nå. Er vel snart tid for å heve den og få på vinterhjula, har litt lyst til å lagre den i vinter men det er jo bare en Yaris men det skjer vel ikke, hehe.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er 8Jx17 Rotiform BLQ på vei til denne :drunk:

Blir spennende med ET20 men får satse på at det går på med camberplates på bakstillinga :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke 17" jævlig stort egentlig? :P

 

Blir spennende å se, Har hatt 17" på den tidligere med litt for store dekk, dog uten senk og det så veldig ålreit ut. Blir vel noe ganske små dekk. Er mer spent på bredden og innpresset egentlig. Men, passer de ikke på denne får jeg smelle dem på en av Golfene eller en Daihatsu i stedet :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre :) Hvordan var det å kjøre til Kypros? Hva må du ha med osv på en sånn tur? :)

 

Pen bil forresten, den så faktisk bra ut til å være en Yaris Verso ;)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med andre ord alt for stort ;) Damn, den garasjen din skriker mer etter maling enn bilen din forresten, og det skal godt gjøres :)

 

Må bare spørre :) Hvordan var det å kjøre til Kypros? Hva må du ha med osv på en sånn tur? :)

 

Pen bil forresten, den så faktisk bra ut til å være en Yaris Verso ;)

 

Hehe, takk takk! Gjør et forsøk på fjerne pensjonist-, handicap- og pizzatralle-preget over disse bilene. Og bedre skal det forhåpentligvis bli.. :)

 

Setene er ikke de beste i disse bilene og den liker seg ikke godt over 150 over tid.. Den gjorde 195 i nedoverbakke og medvind i Tyrkia men det er en annen sak. Siden det er en relativt ny Toyota tok jeg med ikke annet enn olje og filter, enkelt verktøy og cash i alle de respektive valutaene. Det er lurt å ha nedover der, skulle det skje noe er det ikke mange på bygda gjennom sørøst-Europa som tar euro. Internasjonalt førerkort er også til hjelp, allerede i Ungarn lurte folk på hvor bilen var registrert og på grensa til Romania var de skeptiske, hehe.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår