Gå til innhold

Huhei! Endelig med i 3'r gjengen!

Ranger emnet


cREATURe

Anbefalte innlegg

Originally posted by cREATURe

Har nå feilsøkt med prøvelampe og sånn vi ser det så får pumpa strøm. Men hører ikke no susing fra pumpa så er vel helt sikkert den da. Sjekka pris på mekonomen 3000,- :eek: Men uansett så sliter vi litt med å få den opp. Noen som vet?

 

kjøp heller uorginal bensinpumpe..hadde samme dilemma, og endte opp med og kjøpe uorginal for 1200,- ..fant ut at jeg fremdeles ville spare penger dersom jeg i tillegg klarte og herpe enda en pumpe.. og det er sjeldent man sliter ut 2 bensinpumper før du selger bilen igjen..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må være mulig å få tak i noe litt billigere ja. Ser på autospar selger de for 1800,-

 

Får prøve å vri den løs imorgen.. Hørt om flere som sier at den skal vris så er verdt et forsøk. Skal holde dere oppdatert!

God natt :)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess da.. da har dagen gått og pumpa sitter like godt nedi tanken. Vridd så hud har løsna fra henda, men til ingen nytte. Ringte så Hamax (VW-forhandler'n her) og spurte litt, og man må visstnok ha spesialverktøy da :rolleyes: Så med mindre folk har no forslag så skaffer jeg bilhenger imorgen og kjører den inn til et sted dem har dette verktøyet. Hadde håpa å sluppet verskted-priser men..

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tada!

bensinpumpe2.jpg

 

Pumpe er nå ute.. legg merke til spesialverktøyet jeg brukte som ligger til høyre i bildet :rolleyes: Var egentlig ganske greit (bare man vrir rett vei). Var ikke til høyre som rairai sa, men til venstre. Så da er det bare å lete etter billig pumpe. Mandel, hvis du leser dette så plz si hvor du fikk tak i pumpe til 1200 kr.

 

Fikk endelig også bytta bryter'n til ryggelyset på girkassa og satt på en eksosklemme som jeg manglet.

 

God jul folkens :)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Tada!

bensinpumpe2.jpg

 

Pumpe er nå ute.. legg merke til spesialverktøyet jeg brukte som ligger til høyre i bildet :rolleyes: Var egentlig ganske greit (bare man vrir rett vei). Var ikke til høyre som rairai sa, men til venstre. Så da er det bare å lete etter billig pumpe. Mandel, hvis du leser dette så plz si hvor du fikk tak i pumpe til 1200 kr.

 

Fikk endelig også bytta bryter'n til ryggelyset på girkassa og satt på en eksosklemme som jeg manglet.

 

God jul folkens :)

 

verkstedet kjøpte ifra bilXtra , 1264.- ellerno kostet pumpjävel'n..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel nevne at bilen er på veien igjen nå. Pumpa kosta 1600,- på bilXtra i drammen, men pga no kluss så fikk jeg den for 1400, og det gjorde ikke meg no. Var egentlig en ganske enkel operasjon når alt kommer til alt. Takk for hjelpen rairai, mandel og b.t.i :)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jess.. da har jeg endelig fått rota meg til å få ordna med grillen. Lakkert og alt selv. Har ikke sett den i dagslys enda. Men tror resultatet ble akseptabelt :)

 

Sparkling og grunning. Rillene var av ruglete plastik som er på original grillen (faktisk så er det bare plastsveise på riller der emblemet skal være, så grillen er faktisk original, bare modifisert av JOM) men jeg bruke sprøytesparkel og tetta igjen alle "porene". Deretter venta det et lag med grunning:

grill_grunna.jpg

Så fikk den en del lag med "Black Magic" før den stod å tørka i et døgn før jeg la på klarlakk.

grill_lakka.jpg

Så nå er jeg endelig emblemløs :D

emblemfri.jpg

 

Nå er det bare å vente på + grader så jeg får vaska stakkar'n skikkelig. Lenge siden den har vært heeelt ren nå gitt. Jada.. har dårlig samvittighet! ;)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår