forgot10 Skrevet August 1, 2012 Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Hei! En kompis sin 124 feilet EU-kontrollen på grunn av for høy grad av forurensing. Den klakker fælt og ryker litt (ikke mye).. ;) Hva kan gjøres? Nye dyser? Hvor selges det billige dyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 1, 2012 Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Det første du kan prøve på er jo en dieseltilsetning, og så skifte både luft og oljefilter etterpå og kjøre den litt hardt. Ellers er det jo ikke uvanlig at EGR-systemet fyller seg med sot, og gjerne hele innsugsmanifolden også, da lider motor av astma og får alt for mye diesel i forhold til luft. Ett oljeskift kan faktisk også ha innvirkning. Sannsynligvis er nok dysene klare for utskiftning uansett, men det er andre ting som kan ha skylden, eller hjelpe deg å komme under 2.5 på røykgassverdien. Er det snakk om en 603(12V) eller 606(24V), har motor EGR/kat? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet August 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Er det snakk om en 603(12V) eller 606(24V), har motor EGR/kat? Er usikker ang. det.. Kan høre med han :) Er en Non-turbo på 109 (?) hk etter hva jeg har forstått :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjakksjirakk Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 Hei! Og takk for utfyllende svar! (Jeg er den nevnte kompisen). Det er en 603-motor uten turbo, med 110hk. Hva er, og hvor finner jeg EGR-systemet? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 5, 2012 Rapporter Share Skrevet August 5, 2012 EGR-systemet består i grunnen av ett rør fra eksos til luftfilterbok og noen spjeld i luftfilterboks og en EGR-ventil på en 603motor. Ta av luftfilteret, kikk etter at spjeldene står åpne for luft inn til motor og at det ikke går eksos inn der når du starter den. Kikk og etter sot og gørr i innsug, selv om dette ikke er så stort problem på 603. Har du ikke katalysator har du heller ikke EGR. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.