provolone Skrevet Mai 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2012 Hei! Sitter å vurderer en av disse: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34438399 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34995623 Det jeg lurer på er følgende; hva syns dere om prisen i forhold til bilen, er det noen store reperasjoner jeg kan forvente meg på bilene i den nærmeste fremtid (første 18 mnd`ne?), naf salgstest verdt det?, når jeg tenker meg om så har jeg ikke peiling på hverken bil eller hvordan en handel skal foregå. Pr i dag kjører jeg en gammel audi a4, som jeg betalte kontant når jeg var å så på den. Med andre ord, noen som kan gjøre en liten vurdering av kjøpene, og nevne noen ting jeg burde se etter/få sjekket på bilen? På forhånd tusen takk for den hjelpen som måtte dukke opp på denne nokså rotete posten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2012 Sjekk om registereim er bytta. Eg har ikkje same motor. (2.4d) Der er registereimintervalla 160t/8år. Er umuligt å svare på om det kan bli store utgifter på bilen på dei første 18 månedene. Har bilen automatgir, vil eg spørje om det er skifta olje på den. Den bør byttes av og til. Ellers er det ein del større sjanse for at den ryker og det blir ikkje billigt! Ellers er ein sjekk av bilen på verksted ikkje dumt. Anten NAF eller eit verksted som kjenner til Volvo modellene. Men du kan og sjekke bilen grundigt sjøl. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
provolone Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2012 takk for svar! går nok for en naftest, da jeg ikke har peiling på andre biler enn radiostyrte... skal prøve den med manuell gir på søndag eller mandag, blir artigt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2012 finn en D5 heller ;) Gode biler. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
provolone Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Da ble det denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=34995623 Virker til å være ett fornuftigt kjøp så langt. Naf-testen gikk forholdsvis greit, bare smålukk å sette fingeren på. Tenkte jeg skulle begynne sånn smått å planlegge neste års service. Da skal bla reg.reim byttes, og litt andre ting som ble påpekt på naf. Planen er å kombinere service med en roadtrip til sverige, da dette er noe jeg har tid til... Noen som har erfaringer/tips til å få gjort den slags over grensen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Burde ikkje reg reima ha blitt bytta for eit par år siden? Er jo ikkje akkurat lurt å utsette dette. Kan fort bli litt dyrt. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
provolone Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Bruker denne tråden videre, istedenfor å lage en ny.... Noen som har en forklaring på reglene rundt omregistrering av bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg