Skybert Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 (endret) Hei, lurer på hvordan jeg skal koble subben min? Den skal brokobles inn på to kanaler på Inifinty Kappa Four forsterkeren. Anbefaler dere det slik? På nettsiden hvor jeg fant det bilde, står det: Avarsel! Denne koblingen skal bare brukes på forsterkere som er stabil i 1 ohm. Forsterkeren og/eller elementet kan ødelegges hvis det ikke uttrykkelig står i bruksanvisningen at forsterkeren er stabil i 1 ohm. Endret Mai 10, 2012 av Skybert Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Du kan IKKE koble den sånn opp mot en brokoblet forsterker, da må du seriekoble i steden ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Slik som dette? Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Det stemmer, men du får ikke like mye kraft ut av forsterkeren da... Det beste hadde vært å byttet suben i en med enkel 4ohm spole, hvis suben er ny og ubrukt. Evt kjøpe en billig monoforsterker: http://ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/zachry-k1200d-p333293/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Ok, men hva skjer om jeg kobler den i 2 ohm på brokoblet forsterker? Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Da ser forsterkeren det som 1ohm, og i beste fall så går den i protect ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2012 Okei. Jeg kjøpte den fra judys bilstereo, kan de ta den tilbake? og vet du om en som er noe lunde like god og til lik pris? Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Kvifor skal du levere den tilbake? Er vel berre å seriekoble suben og brukoble 2 kanaler på forsterkeren? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Det er jo som cossie sier, da får jeg ikke så mye kraft ut av forserkeren... Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Okei. Jeg kjøpte den fra judys bilstereo, kan de ta den tilbake? og vet du om en som er noe lunde like god og til lik pris? Er den ubrukt i esken sin, så skal vel det gå fint, men bare kjøp samme element med singel 4ohm spole da vel ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Forsterkeren kan klare å levere 250w ved 8 ohm brukobla. Den kan klare å levere 300w ved 4 ohm brukobla. For meg høyres dette ut som ein litt strømsvak forsterker som det ikkje vil lønne seg so mykje å bytte i sub til 4 ohm. Har du nokre tanker om dette cossiemk1? (dette er eit område eg kan tenke med å lære meir) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Forsterkeren kan klare å levere 250w ved 8 ohm brukobla. Den kan klare å levere 300w ved 4 ohm brukobla.For meg høyres dette ut som ein litt strømsvak forsterker som det ikkje vil lønne seg so mykje å bytte i sub til 4 ohm. Har du nokre tanker om dette cossiemk1? (dette er eit område eg kan tenke med å lære meir) Kikket ikke på specs før nå, men det kan se ut som du har rett todleif. Men på en annen side så er den sikret med 80A som burde tilsi at den i teorien kan leve borti 800w totalt. Har ikke selv testet denne forsterkeren med 8ohm kontra 4ohm, men det DD elementet funker bra med 300w rms. Hvor mye forskjell det vil bli med 300w kontra 250w er en annen sak. Jeg ville byttet til 4ohm hvis det ikke medfører masse styr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skybert Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2012 Da kobler jeg den i 8 ohm. Det blir helt sikkert bra nok! :) Takker for svar! :) Siter Jeg er JÆVLIG maskin til å skru! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg