Gå til innhold

Kjøpe meg første bil... forslag?

Ranger emnet

depex

Anbefalte innlegg

Får lappen snart og må kjøpe meg bil. har ikke peiling så spør her...

har ikke tenkt å ha kasko siden det koster mye i starten. Kan heller ikke skru noe selv (ennå ihvertfall) så bør ikke være så mye å fikse på hele tiden. hva bør jeg da kjøpe? har ikke noe problem med å hoste opp penger, men bør jo ikke være dumt kjøp.

har ikke noe veldig behov for at bilen skal gå fort siden jeg sikkert kommer til å kjøre inn i en betongvegg uansett. viktigste er vel at det er bra kjøp og at den ser fet ut og er grei å kjøre med.

Har sett på mx3, som alle sier er dritt og golf.

Hvilke modeller bør jeg se på? og hva er bra prisklasse for bil uten kasko.

takk for alle innlegg

(dere trenger ikke presse på meg deres biler;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tenkt å prsse deg på bilen min.. men den er til salgs :D hehe

er en honda concerto 94 mod. 122 hk. manu gir. 5 dører.. ikke mange av dem i norge..så du får deg en spess bil ja..

det som trengs på den er

*ny forsterker til bassen

*nye sommer hjul med felger

*nye vinter hjul

og en lettere vask inni!

bilen kommer med el viduer på alle 4 dører, el takluke og el speil (funker ikke på venstre siden men..)

ellers er bilen fin og i meget god stand. trenger ikke å fixe noe på den (så framt du ikke smeller da!! hehe)

har nettopp bytte brems klosser framme, så den stopper når du vil :)

prisen.. et sted mellom 37 000-50 000! kan ta med om reg i summen!

du får den da som den står med sterio og alt (kan spille mp3 cd)

har ikke noe bilde ute..men om du vil se kan jeg sende mail :)

ellers.. kjøp den bilen du selv vil ha! golf,ford,bimmer,honda.. alle er like bra som første bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mx3 er såppas dyr at den kjøper man vel ikke uten kasko om en ikke er veldig veldig veldig forsiktig med kjøringa, det vil si ingen kræsj må bli din skyld.

Men forutenom det er mx3 en kul bil, og kulere en golf til samme prisen. Tenker da på golf 3, og ikke 2, for det inkluderer skruing! hehe. Men golf 2 koster deg en del mindre penger og da har du penger til overs for fiksing og stylign :)

BMW du liksom, useriøst tips ;)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringen på en Golf III 1.8l Gl er ikke så mye, viss du er smart å lar den forsikres på faren eller moren din, slik jeg har gjordt, da endte jeg på 3060,- kr i året.

Sats på Golf III, da har du en nydelig bil som er VELDIG god å kjøre.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sutarts

Hvis du forsikrer bilen din før du er 18 år, så slipper du ungdomstillegget, det gjorde hvertfall jeg.

gjelder det for alle, eller hadde bare du sinnsykt flaks? med ungd.tilegget mener du da det ekstra som man får helt til man fyller 23 eller hva det er for noe?

kjøp deg en e30 eller e36 320i... kanskje lurt med kasko på e36 men:rolleyes:

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

gjelder det for alle, eller hadde bare du sinnsykt flaks? med ungd.tilegget mener du da det ekstra som man får helt til man fyller 23 eller hva det er for noe?

kjøp deg en e30 eller e36 320i... kanskje lurt med kasko på e36 men:rolleyes:

Ja det er det ekstra tillegget man får til man fyller 23. Tror tillegget var på 1500-2000 kr. Og jeg vil vel regne med at det gjelder for alle, men skal ikke si meg helt sikker for det var foreldrene mine som drev med forsikrings styret. Mamma jobber i gjensidige nor, men vil ikke tro at det har noe så si.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp min!! Ikke akkuratt skru fri bil, men digg å kjøre, god plass, ser ganske bra ut (skal love deg den blir fet med 17" og senk..), og går bra og billig. :D

Hvis du lar deg friste av den franske sjarmen da.. :rolleyes:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider