16vturbo Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Good :-D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrissJF Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Good :-D Sveisene blir litt rare men må vel bli litt flinkere på og justere apperatet :D Siter VW Passat 2.0 TDI Variant 06Volvo v40 1.8 01 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Bruk så lite gass som mulig. Hvis du bare sveiser på karroseri sett den på 6 l/min og se om det holder. Når det gjelder justering så må du finne ut hvor stor og hvilken type sveis du vil ha, og så justerer du etter det. Men en tommefingerregel som jeg har lært meg er at du setter matingen til 70-80 % av varmeverdien. For å sette det i praksis vil det for eksempel si at hvis du vrir hjulet til varmen helt til endes, vrir du hjulet til matingen 70-80% av det. Jo mer mating du har opp mot varmen jo kaldere sveis får du, med mindre innbrenning. Merker det i tilegg på at pistole blir skyvet vekk fra der du sveiser, eller masse sprut, og at sveisen blir mer butt. Jo mindre mating du har oppmot varmen jo varmere sveis får du. I tilegg merker du det på lyden og matingen, og spruten hvordan matingen er i forhold til det du ønsker. Her får du mer innbrenning og varme i stålet, mindre sprut og sveisen blir mer flat og gjevn. Ellers vil jeg si at 8 l/min til TIG sveising er generelt for lite, men kommer an på hva du sveiser. Ta det for det du vil :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2012 Ellers vil jeg si at 8 l/min til TIG sveising er generelt for lite, men kommer an på hva du sveiser. Hvorfor skal det være for lite? Jeg ligger som regel på 7 liter og det funker fint både på rustfritt og vanlig stål. Sveiser mye eksosanlegg og en bensintank har jeg sveist i også for å nevne noe, det fungerer helt fint! Men noe under det ville jeg ikke satset på. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Av det jeg har sett så bruker folk fra 10 ltr min og 8-10 ltr på bakgass. Alt er avhengig av tykkelse og hvor mye sveis du vil ha. Men bare det funker så er det det samme :P Prøver ikke å si at du tar feil, det er bare min mening. Beklager at jeg var litt ovenpå :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lakko Skrevet Mai 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2012 Bruk 12lpm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.