pkk2000 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 På fasiten til spørsmål du kan få på oppkjøring er svaret til hvor stor bæreevne dekkene til bilen må ha. ""På dekket står det kanskje 245/45R17 95W, mens det i vognkortet står Min. hast. W. W kommer før Z i alfabetet. noe som gjør at disse dekkene tilfredsstiller kravet om min. W" står det i fasiten, Har sett litt rundt og funnet ut at dette er feil, så fint hvis noen kunne oppklart dette spørsmålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Ser ingen spørsmålstegn, så hva er spørsmålet? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muren motor Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=35 Siter Opel omega 2,5-96 Opel omega 2,5-96 Nr2! Opel manta-72 2,4i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 17, 2012 Rapporter Share Skrevet April 17, 2012 (endret) På fasiten til spørsmål du kan få på oppkjøring er svaret til hvor stor bæreevne dekkene til bilen må ha.""På dekket står det kanskje 245/45R17 95W, mens det i vognkortet står Min. hast. W. W kommer før Z i alfabetet. noe som gjør at disse dekkene tilfredsstiller kravet om min. W" står det i fasiten, Har sett litt rundt og funnet ut at dette er feil, så fint hvis noen kunne oppklart dette spørsmålet. Må si jeg ikke forstår spørsmålet. V,W,Y etc er hastighetsindex og forteller noe om hastigheten dekkene er laget for. Når du snakker om bæreevne (loadindex) så er det tallet foran bokstaven som indikerer bæreevne. 89,91,95 etc. Du kan alltid bruke et dekk som er bedre enn hva som står i vognkortet men ikke et som er dårligere. Endret April 17, 2012 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg